۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۷

برنامه سند راهبردی شهرداری قائم شهر در چشم انداز 20 ساله و برنامه عملیاتی 5 ساله ، توسط مجری طرح و تیم تحقیقاتی آن ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین منطقه مازندران- در روز پنجشنبه مورخ 23 دی ماه سال جاری جلسه ای در خصوص سند راهبردی چشم انداز 20 ساله شهرداری قائم شهر در سالن آمفی تأتر شهرداری و با حضور شهردار،احمدی ریاست شورای شهر، اعضای شورای شهر، مسئولین ادارات و نهادها، مسئولین و پرسنل شهرداری تشکیل شد.
در ابتدای جلسه احمدی رئیس شورای شهر ضمن خیرمقدم به حضار و تسلیت به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، به ایراد سخنان خود در خصوص این سند راهبردی و چشم انداز 20 ساله آن پرداخت و اظهار داشت این برنامه دارای ابعاد بسیار زیادی است و از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است و می تواند افق روشنتری از آینده را به ما نشان دهد و با هر تغییری این مسیر به راه خود ادامه خواهد داد و دچار هیچگونه تغییری نخواهد شد.
در ادامه ضمن اشاره به بحث خرید کارخانه نساجی شماره 1 افزود که خرید کارخانه نساجی یکی از بزرگترین پروژه هایی بوده که در سطح شهر شکل گرفته که به همت شهردار و با تمام سختی ها و دشواریهایی که در مسیر گرفتن این پروژه به صورت مزایده بوده صورت گرفته و برگ زرین دیگری بر افتخارات مهندس رحیمی بوده است. جهت احیای آن شکل گرفته است و هدف از خریداری کارخانه نساجی بحث اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان قائم شهر و همچنین حفظ صنعت نساجی برای رونق این شهر بوده است که این امر در اجرای اهداف راهبردی و چشم انداز شهر به نوبه خود تأثیر بسزایی خواهد داشت.
جعفر احمدی در پایان سخنانش از شهردار و پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری تقدیر کرد و بیان داشت تلاش های بی وقفه و شبانه روزی شهردار و پرسنل شهردار ی با تمام شرایط مالی موجود در جامعه در این مدت سبب مهیا شدن بسترهای مختلف جهت خدمت به مردم شده است که امر با مدیریت مدیری توانمند تحقق یافت و امروز این افتخار نصیب من شده که از تلاش این همکاران قدردانی و آرزوی توفیق خدمت برای وی نمایم.
در ادامه مجری طرح ضمن قدردانی از شهردار به جهت در اختیار قرار دادن این فرصت برای شهر و پیاده نمودن سندراهبردی شهر، بیان داشت مدیریت یک شهر مستلزم داشتن به برنامه از پیش تعیین شده می باشد و با توجه به گستردگی فعالیتهای شهرداری باید نگاه کلی و جامع ای نسبت به تمام محیط خدمات شهری داشته باشیم و با توجه به دستورالعملی که بر اساس ماده 15 نوسازی شهرداری ها بیان شده ، که هر شهری باید دارای یک برنامه مدون شهری باشد و به همین سبب شهرداری و شورای شهر تصمیم به تدوین سند راهبردی شهرداری گرفته است.
این برنامه دارای فازهای مختلفی می باشدکه برای تبیین شاخصه های مدیریت شهری می باشد که با استانداردهای جهانی و ملی مورد بررسی قرار گرفته است و در این مسیر با طرح سوالاتی در خصوص چشم انداز شهری از خبرگان شهری، اساتید دانشگاه ها شهرداران و فرماندار امام جمعه محترم و ... به این موضوع پرداخته شده است.
وی اظهار داشت که هدف از اجرای این طرح محقق نمودن مدیریت یکپارچه شهری است و چون این امر زمان زیادی به طول خواهد انجامید به همین منظور در ابتدای این مسیر باید نقاط ضعف، قوت، فرصت و تهدید را در شهرداری بشناسیم و برنامه استراتژیک خود را پیاده نمائیم. تیم پژوهشی این طرح با شناخت و بررسی این موارد به این نکته رسیدند که شهرداری در بیرون از محیط خود دارای فرصت های بسیاری است که با تقویت آن فرصت ها می توان آنرا به قوت تبدیل کرد و شهرداری در این مسیر گامی به سمت جلو داردو در حال حرکت می باشد.
در خاتمه اعلام داشت تا کنون همه این پروسه¬ها مسیر کار را به ما نشان داده است و مهمترین بحث کار که قسمت عملیاتی آن است باید اجرا شود و باید یک مشارکت جمعی برای پیشبرد و اجرایی شدن این طرح صورت بگیرد و مدیران باید برای اجرائی شدن این امر از هیچ کوششی دریغ نکنند و البته لازم به ذکر است که مهندس رحیمی در ارائه خدمات به مردم بصورت یکسان و یکپارچه عمل کرده و خدمت رسانی به مردم را به صورت جزیره ای و محدود به منطقه خاصی قرار نداده است و توزیع خدمات در شهر را به صورت عادلانه انجام داده که این امر از سوی شهردار ساعی و جوان ستودنی است و میتوان از آن به عنوان راهی مفید و موثر در جهت پیشبرد اهداف این طرح نام برد و امیدواریم که به آن شهر ایده آل و مطلوب برسیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =