معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تاکنون هیچ منعی برای حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری نبوده و آنان می توانستند برای این انتخابات ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت زنان ریاست جمهوری؛ شهیندخت مولاوردی روز یکشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری های کشور، اظهارکرد: سوالی پرسیده شد که آیا طرح این موضوع اکنون فرصت است یا تبلیغ که باید در جواب گفت که این یکی از سیاست های ملی انتخابات است که به تمام کشور ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: سخنگوی شورای نگهبان اعلام کردند که زنان می توانند برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

مولاوردی ادامه داد: به طور کلی اکنون شاخصه های رجل سیاسی را بررسی و به صورت شفاف اعلام می کنند تا کمتر با حرف و حدیث هایی که وجود دارد مواجه باشیم.

وی اضافه کرد: در دوره هایی که زنان برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند، حتی اگر زنان رد صلاحیت می شدند به خاطر زن بودن آنها نبوده است اما مهم این است که باید ببینیم که در مراحل بررسی های چه اتفاقی رخ خواهد داد.

مولاوردی در ادامه از تقسیم بندی کار در حوزه آسیب های اجتماعی انتقاد کرد و گفت: این اتفاق که افتاد جایگاه آسیب های اجتماعی بسیار تضعیف شده است به ویژه در چهار آسیب اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی که در حوزه زنان است و این موضوع در دستور کار شورای اجتماعی است.

وی با بیان اینکه انتقادهایی هم درباره انتصاب نشدن فرمانداران زن وجود دارد، افزود: سیاست عدم انتصاب فرماندار، یک سیاست نانوشته است.

او خاطرنشان کرد: اما اکنون به این شیوه نیست و اخیرا در یکی از استان های کشور یک زن به عنوان فرماندار منصوب شد و امیدواریم ریاست جمهوری همچنان در این انتصاب ها به حوزه زنان توجه داشته باشند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اکنون چند اقدام درباره سند حمایت اجتماعی و سند توان افزایی زنان در دست انجام است که اینها در کمیسیون اجتماعی دولت مطرح است.

وی همچنین به برگزاری کنگره ملی زنان موفق ایران اشاره کرد و افزود: معاونت زنان به عنوان یک ارگان در حوزه معنوی با این کنگره همکاری دارد اما برگزاری این کنگره بسیار پرحاشیه بود.‌ در این کنگره و برخلاف نامش قرار است از مردان مدیر با اقدامات ویژه در حوزه زنان تقدیر شود.

مولاوردی همچنین از برگزاری نشست تجلیل از بانوان موفق با حضور رئیس جمهوری در روز زن و تولد حضرت فاطمه زهرا(س)خبر داد و گفت: تلاش می کنیم دبیرخانه دائمی برای هفته زن را تصویب کنیم و به همین منظور زنان موفق شناسایی می شوند تا از آنان تجلیل شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    3 0
    رييس جمهور زن، شايد ٧٠ سال ديگه