رییس فراکسیون زنان مجلس دهم گفت: تصویب مواد ١١٦ ، ١١٧ و ١١٨ برنامه ششم توسعه در مجلس، گامهایی در جهت بسترسازی برای افزایش مشارکت سیاسی و اقتصادی زنان است. در جریان تصویب برنامه ششم خیلی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی معترف شدند که زنان مجلس دهم در جریان قانونگذاری تاثیرگذار بوده اند و این در حالی است که پیشتر افزایش تعداد زنان صرفا به عنوان اقدامی انتخاباتی تلقی شده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پروانه سلحشوری امروز در یک نشست خبری در پاسخ به این سئوال كه فراكسیون زنان برای افزایش مشاركت سیاسی و اقتصادی زنان چه برنامه ای در پیش دارد توضیح داد: بعد از رسیدگی به برنامه ششم و فراغت حاصل از آن دیدار و تبادل نظر با زنان كارآفرین در دستور كارمان است.

وی به موضوع مشاغل خانگی كه در ماده ١١٧ برنامه ششم به آن توجه شده اشاره كرد و گفت: در چین و هند مشاغل خانگی تحول اقتصادی ایجاد كرده اند و در شرایطی كه وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی ٣٦٠ نوع شغل خانگی ایجاد كرده میتوان این موضوع را در جهت پیشبرد مشاركت اقتصادی زنان توصیف كرد.

سلحشوری توجه به تعاونی ها را دیگر اولویت فراكسیون زنان برای بهبود مشاركت اقتصادی زنان در كشور توصیف كرد.

رییس فراكسیون زنان همچنین تاكید كرد: در مجلس دهم یك ادراك زنانه به وجود آمده كه خیلی به واقعی كردن فضا كمك كرده است.

او گفت: تصویب مواد ١١٦ ، ١١٧ و  ١١٨ برنامه ششم توسعه در مجلس، گامهایی در جهت بسترسازی برای افزایش مشارکت سیاسی و اقتصادی زنان است. در جریان تصویب برنامه ششم خیلی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی معترف شدند که زنان مجلس دهم در جریان قانونگذاری تاثیرگذار بوده اند و این در حالی است که پیشتر افزایش تعداد زنان صرفا به عنوان اقدامی انتخاباتی تلقی شده بود.

پروانه سلحشوری در پاسخ به این سئوال كه احتمال دارد شورای نگهبان شرایطی را برای نامزدهای ریاست‌جمهوری از بین زنان تعیین کند،‌ گفت: در مورد ریاست جمهوری چه برای زنان و چه برای مردان شاخص سازی شود خوب است. مایل نیستم اسم زنی ببرم اما در نظرگرفتن سوابق اجرایی و علمی تعیین كننده باشد.

وی با اشاره به مطرح شدن مرضیه وحیددستجردی به عنوان نامزد احتمالی اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست جمهوری افزود: در شرایطی كه اصولگرایان با فقر جدی نامزد برای ریاست جمهوری مواجهند مطرح كردن خانم وحیددستجردی خیلی خوب و هوشمندانه بود زیرا ایشان هم از لحاظ سیاسی فرد روشنی است و هم به لحاظ عملكرد و برای زنان نیز خوب عمل كرده است.

رییس فراكسیون زنان مجلس دهم در پاسخ به چگونگی حمایت از زنان در انتخابات شوراها گفت: آقای عارف تاكید كرده در انتخابات شوراها از تعیین سهمیه ٤٠ درصدی برای زنان و جوانان حمایت می‌كنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =