ایرنا نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون بازنشستگی بانوان با 20 سال سابقه کاری و بدون محدودیت سنی، در واقع کمک به رونق خانواده است.

سهیلا جلودارزاده گفت: در این قانون جدید که در هفته جاری از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید،‌ تمامی بانوان با 20 سال سابقه کار می توانند با 20 روز حقوق و بدون شرایط سنی بازنشسته شوند.

وی ابراز امیدواری کرد شورای نگهبان این قانون را تایید کند، البته شورای نگهبان برای نهاد خانواده ارزش و اهمیت زیادی قائل است.
جلودارزاده ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای این قانون برای دولت بار مالی ندارد، قانون بازنشستگی به تصویب رسیده که بانوان پس از 20 سال فعالیت در اجتماع بتوانند برای نگهداری همسر یا فرزندانشان و رونق بیشتر خانواده از این خدمات بازنشستگی بهره مند شوند.

نماینده مردم تهران گفت: پس از گذشت 20 سال سابقه کار،‌ بسیاری از فرزندان به دوره نوجوانی و جوانی رسیده اند و نیاز به حضور بیشتر مادر را دارند و اجرای این قانون می تواند در این زمینه نیز به خانواده ها کمک کند.

این نماینده مجلس گفت: 20 سال فعالیت برای زنان بسیار زمان خوبی است و می توانند پس از بازنشستگی از وجود خانواده بهره مند شوند چرا که نبود خانم در خانه به کانون خانواده لطمه وارد می کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه مصوب کردند که دستگاه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی و عمومی غیردولتی تابع صندوق های بازنشستگی اعم از کشوری یا تامین اجتماعی موظف هستند با درخواست بازنشستگی بانوان شاغل که دارای حداقل 20 سال سابقه خدمت هستند، بدون محدودیت سنی موافقت کنند.

به موجب این مصوبه میزان محاسبه حقوق آنان بر اساس تعداد سال های کارکرد و پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

پدران باید از تولد نوزاد به عنوان برنامه زیبای آفرینش بهره ببرند

نماینده مردم تهران همچنین درباره دو هفته مرخصی تشویقی به مردان در صورت بچه دار شدن نیز گفت: این دو هفته بسیار بجا و لازم بوده و می بایست برای حمایت از بانوان و خانواده این موضوع اجرایی شود.

او گفت: زمانی که نوزادی متولد می شود از نظر روحی برای بانوان بسیار اهمیت دارد که همسرش حتما در منزل و با استفاده از این مرخصی در خدمت خانواده اش باشد.

وی ادامه داد: حتی لحظه تولد نوزاد،‌ به حضور پدر نیاز است البته حق یک پدر است که زمان به دنیا آمدن کودک از برنامه زیبای آفرینش و تولد نوزاد بهره مند شود و نباید پدر را از دیدن تولد کودکش محروم کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند: مردان شاغل در صورت صاحب فرزند شدن دو هفته مرخصی تشویقی بگیرند براساس بند ب ماده 118 از تاریخ تصویب این قانون تمامی مردان شاغل در بخش های قوای سه گانه دولتی و عمومی غیردولتی که صاحب فرزند می شوند از دو هفته مرخصی تشویقی برخوردار می شوند.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
    3 0
    عالیه. بشرطی که سرپرست خانواده نباشه.
  • رادين IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
    1 0
    همين الان هم زنان بر اساس قانون مديريت خدمات كشوري با 25 سال سابقه بدون شرط سني براي و بر اساس قانون تامين اجتماعي با 20 سال سابقه و 42 سال مي توانند بازنشسته شوند. اين قانون فقط اجازه مي دهد كه زنان تابع قانون مديريت خدمات كشوري به جاي 25 سال با 20 سال و البته 20 روز حقوق بازنشسته شوند.