شهردار تهران در زمان ارائه بودجه سال ۹۶ پایتخت، گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد. انتظار می‌رفت که گزارش عملکرد ارائه شده توسط شهردار مبتنی بر تکالیف برنامه پنج ساله دوم شهرداری باشد.

باید گزارش عملکرد ارائه شده توسط شهردار، دقیق باشد تا برای مردم شبهه ایجاد نشود، این درحالی است که در تمامی بخش های توسعه ای، شهرداری تهران از برنامه پنج ساله عقب ماندگی دارد.

طبق گزارش ارائه شده توسط شهردار تعداد ایستگاه های مترو از 36 ایستگاه به 106 ایستگاه افزایش یافته، در حالی که بر اساس برنامه 5 ساله دوم باید این تعداد به 173 ایستگاه می رسید و 67 ایستگاه عقب تر از برنامه هستید.

به استناد گفته شهردار تعداد واگن ها از 300 واگن به 1300 واگن رسیده در حالی که بر اساس برنامه باید به 1958 واگن می رسید. بر این اساس 658 واگن عقب تر از برنامه هستید و نکته مهم اینجاست که عقب ماندگی از سهم شهرداری است نه از سهم دولت.

سهم جابجایی مسافر توسط مترو به استناد گزارش شهردار از 5 درصد به 18 درصد افزایش یافته است. بر اساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران باید سهم جابجایی مسافر توسط مترو به 20.4 درصد می رسید و همچنان عقب ماندگی از برنامه دارید.

تعداد این میادین از 181 به 204 رسیده است اما بر اساس برنامه همچنان 15 میدان عقب ماندگی وجود دارد و تعداد پایگاه های مدیریت بحران از 102 به 111 پایگاه رسیده است در حالی که این تعداد باید به130 پایگاه می رسید و همچنان 29 پایگاه عقب ماندگی وجود دارد.

انتظار می رود مسئولی که گزارش عملکرد می دهد، دقیق باشد تا برای مردم شبهه ایجاد نشود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
    0 0
    الان ۱ ساله دارن واسه پل عابر آزمایشبلوار جلال پله برقی میکارن....پله برقی چقدر مگه هزینه داره اونم واسه پل عابر پر رفت و آمدی مثل آزمایش. رفاه مردم که مهم نیست....