معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده با اشاره به طرح عقیم‌سازی کارتن‌خواب‌ها و گور خواب‌ها گفت: از مصاحبه سال ۹۴من برداشت نادرستی شد، از من پرسیده شد آیا دولت برنامه‌ای در این خصوص دارد، گفتم دولت برنامه‌ای در این خصوص ندارد و اگر قرار است چنین برنامه‌ای اجرا شود توسط وزارت بهداشت و با بررسی کارشناسی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرآنلاین، شهیندخت مولاوردی در مراسم بهره‌برداری از نخستین پارک بانوان شهر یاسوج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای سومین بار به استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج سفر می‌کنم، گفت: سفر به شهر یاسوج به منظور دیدار با زنان و آشنایی از نزدیک با وضعیت و مشکلات این گروه از جامعه است.

معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده با اشاره به اجرای چند برنامه ملی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: انجام این سفرها برای بررسی زمینه‌ها و ظرفیت‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم است.

وی اضافه کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از نخستین پارک بانوان در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم که با توضیحات ارائه شده فاز اول این پارک حداقل استانداردها را دارد و قرار است توسعه پیدا کند و به حداکثر استانداردها برسد.

مولاوردی از اختصاص اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی برای احداث و تجهیز پارک بانوان خبر داد و اظهارکرد: این اعتبار برای ۳۱ استان کشور در نظر گرفته شده و برای احداث و تجهیز پارک‌ها در استان‌ها اعتباری اختصاص داده می‌شود.

وی به سایر برنامه‌های اجرا شده در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد وگفت: با صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسید و مبلغ ۲۰ میلیارد تومان برای حمایت از زنان کارآفرین سرپرست خانوار و دختران فارغ‌التحصیل دانشگاهی در نظر گرفته شده که شیوه‌نامه این تفاهم‌نامه در ۳۱ استان تدوین شده و قرار است بزودی اجرایی شود.

مولاوردی به برنامه‌های ماه‌های پایانی عمر دولت یازدهم اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان سال ۹۵ همچنین ماه‌های پایانی عمر دولت تدبیر و امید هستیم تلاش می‌کنیم پروژه‌هایی که در دستور کار است را جمع‌بندی کنیم و طرح‌های را که قابلیت اجرایی به صورت ملی دارند به اجرا درآوریم.

وی با بیان اینکه فاز دوم طرح تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده را اجرا خواهیم کرد،گفت: به‌زودی دوره مهارت‌افزایی زنان مدیر به ویژه در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود، ضمن اینکه لوایحی به مجلس ارسال شده و اسناد راهبردی در حال تدوین است که شامل کل زنان ایران می‌شود.

معاون رئیس جمهوردر امور زنان و خانواده در پاسخ به تعداد پارک‌های بانوان در کشور گفت: یکی از مطالبات جدی زنان در تمام سفرهایی که داریم احداث و توسعه مکان‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی است و هنوز تعداد این مراکز و پارک‌ها با جمعیت زنان همخوانی ندارد.

وی در پایان اظهارکرد: در برنامه ششم حکمی که پیشنهاد شده براساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری در حوزه خانواده و جمعیت است که در یکی از بندهای آن به تقویت نهاد خانواده، جایگاه زن در آن، استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه‌ها اشاره شده است.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =