ایسنا نوشت: یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران از بررسی حادثه آتش‌سوزی و تخریب ساختمان پلاسکو در مجمع نمایندگان تهران خبر داد.

محمود صادقی گفت: حادثه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان قدیمی پلاسکو از ابعاد مختلفی به ویژه از جنبه مدیریت شهری، تجهیز وسایل ایمنی  و پیش‌گیری قابل بررسی است، همچنین میزان رعایت استاندارد ساخت و ساز در این بنا نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس فقدان مدیریت جامع شهری را مورد اشاره قرار داد و افزود: توجه به این مسئله در لایحه‌ای که در دولت در دست تدوین دارد، به صورت جدی در حال دنبال شدن است. این لایحه می‌تواند نظم بیشتری به این مسئله بدهد.

وی نظارت فنی در پلان، نقشه و سازه را از مشکلات ساختاری در ساختمان‌های قدیمی برشمرد و خواستار اقدام جدی دستگاه‌های ذیربط شد.

این عضو مجمع نمایندگان تهران، رفع خلاءهای قانون سازمان نظام مهندسی و نظارت مجلس بر عملکرد دستگاه‌های مسئول را از راه‌کارهای پیشنهادیش برای جلوگیری از تکرار حادثه مشابه حادثه پلاسکو برشمرد.

همچنین سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس هم ضمن ابراز تاسف و تاثر از حادثه امروز صبح ( آتش سوزی ساختمان پلاسکو) و ابراز همدردی با هموطنان و کسبه این منطقه گفت:‌ لازم است از زحمات فرزندان رشید و جان برکف آتش نشان که از ایستگاه‌های مختلف برای مهار این حادثه به منطقه اعزام شدند تشکر کنم.

او ادامه داد: از شهردار و استاندار تهران و همه مسئولین ذی ربط می‌خواهم نسبت به رسیدگی مصدومین و حادثه دیدگان به ویژه جاماندگان احتمالی در زیر آوار اقدام عاجل به عمل بیاورند.

این نماینده مجلس اضافه کرد:‌ در مرحله بعد نیز لازم است نسبت به علل بروز حادثه دستور رسیدگی صادر شده و در صورت سهل انگاری در مسائل ایمنی ضمن رفع نواقص و موانع با متخلفین احتمالی برخورد شود تا در آینده و موارد مشابه شاهد چنین مسائل و مشکلاتی نباشیم.

ذوالقدر در پایان از هموطنان و  همشهریان تهرانی خواست برای نجات فرزندان رشید و ایثارگر آتش‌نشان دست به دعا بردارند.

 

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625336

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =