«خون حرف نمی‌زند» عنوان کتاب ناظم حکمت است که به روایت جامعه ترکیه پرداخته و از نظام سرمایه‌داری انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رمان «خون حرف نمی‌زند» از ناظم حکمت با ترجمه‌ ارسلان فصيحی به بازار کتاب آمد.

«خون حرف نمی‌زند» سرگذشت دو نسل از اهالی استانبول و روايت تسلط سرمايه‌داری بر تركيه، تبديل شدن صنعتگران خرده‌پا به كارگران مزدور، دلالان خرده‌پا به واسطه‌های بازار و اشراف به سرمايه‌داری وابسته است، روايت دوستی‌ها و برادری‌ها، دشمنی‌ها و خيانت‌هاست.

اين رمان اولين بار در دهه‌ 30 ميلادی به صورت پاورقی در يكی از مجله‌های استانبول چاپ شد و بعدها، در دهه‌ 50 ميلادی، در يك مجلد به چاپ رسيد. در «خون حرف نمی‌زند» نگرش مبتنی بر ديالكتيك تاريخی ناظم حكمت نسبت به فرد، جامعه، حوادث و پديده‌ها در قالب روايت نمودار شده است. اين رمان نوعی آينه‌ تمام‌نما از وضعيت سياسی، اقتصادی و اجتماعی استانبول از اوايل قرن بيستم تا اواسط دهه 1930 است و به‌ويژه اخلاقيات آن دوره را در پس‌زمينه‌ اجتماعی به تصوير می‌كشد.

ناظم حكمت علاوه بر منظومه‌ها و قطعات شعری، در زمينه‌ نثر نيز آثاری آفريده است. از جمله سه رمان و پنج نمايشنامه كه همگی از آثار موفق ناظم حكمت به شمار می‌روند.

«خون حرف نمی‌زند» مهم‌ترين رمان ناظم حكمت و محصول دوران پختگی او چه به لحاظ تكنيك و چه به لحاظ انديشه است. ظرافت توجهی كه نويسنده به اتفاقات پيرامون خويش دارد بسيار قابل توجه است، مسائلی كه تا به امروز گريبان‌گير حال و روز كشور تركيه بوده و اين روزها شاهد صدای اعتراض مردم اين كشور هستيم، به اين ترتيب می‌توان جهات اساسی تفكر ناظم حكمت را در اين رمان خوش‌خوان و جذاب يافت.

اكنون، خوانندگان حرفه‌ای و علاقه‌مندان رمان‌های رئاليستی، به‌ويژه دوست‌داران آثار ناظم حكمت می‌توانند كتاب مورد علاقه‌ خود را تهيه كنند.

كتاب «خون حرف نمی‌زند» نوشته ناظم حكمت با ترجمه ارسلان فصيحی در 399 صفحه و در قطع رقعی به بهای 34 هزار و پانصد تومان از سوی نشر كتاب‌سرای نيك منتشر شده است.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =