ایرنا نوشت: بمب افکن های قاره پیمای روسیه پس از یک دوره توقف کوتاه عملیات سرکوب تروریست ها در سوریه را از سر گرفتند و مراکز و استحکامات داعش را در منطقه دیرالزور این کشور بمباران کردند.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: شش فروند بمب افکن دورپرواز و راهبردی توپولوف-22 ام.3 امروز (شنبه) از پایگاهی در روسیه به پرواز درآمده و مراکز گروه تروریستی داعش را در استان دیرالزور بمباران کرده و بازگشتند.

خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از گزارش وزارت دفاع روسیه نوشت: اردوگاه آموزشی، انبار تسلیحات، مهمات، مراکز تجمع خودروها و نفربرهای زرهی و تروریست ها از اهدافی بود که بمب افکن های دورپرواز روسیه بمباران کردند.
در گزارش گفته شد: تصاویر و داده های ماهواره ای حاکی از موفقیت بمباران بود و اهداف تعیین شده تروریست ها در حمله هواپیماهای روسی منهدم شدند.
در این عملیات، جنگنده های سوخو 30 اس.ام و سوخو 35 اس که از پایگاه هوایی حمیمم در استان لاذقیه پرواز کرده بودند، ماموریت پشتیبانی از بمب افکن های دورپرواز توپولوف-22 ام.3 روسیه را انجام دادند.
بمب افکن دوربرد توپولف برخوردار از توان حمل 24 تن انواع بمب و موشک، برد پروازی زیاد، توانمندی پنهانکاری بالا و سامانه های پرقدرت اخلالگر در دوران شوروی ساخته و تا 2،2 برابر صوت سرعت دارد.
این هواپیماها و بمب افکن های دوربرد دیگر به صورت رفت و برگشت از خاک روسیه و همچنین یگان هوافضای این کشور مستقر در پایگاه حمیمیم لاذقیه همراه رزمناوها و زیردریایی عملیات انهدام مواضع تروریست های ضدسوری مورد حمایت چندکشور غربی-عربی را انجام می دهند.
49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =