آتش‌نشانی: زمانی‌که می‌خواستم پلاسکو را ایمن کنیم، نماینده مالک با بلندگو از کسبه می‌خواست همکاری نکنند

شرق نوشت: اگر بگوییم روایت شاهدان و کسبه پلاسکو رسمی نیست، می‌توان اظهارات محمد بیات، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهر تهران را ملاک قرار داد.

 او گفت: درباره ساختمان پلاسکو موارد متعددی از تذکر را داشتیم که به شورای این ساختمان و مالک اعلام می‌شد. در موارد مختلفی الزامات ایمنی را با کسبه مطرح می‌کردیم و از آنها می‌خواستیم با همکاری خود بسیاری از نکات ایمنی را محقق کنند و آنها هم همراهی می‌کردند؛ اما در جریان یکی از این برنامه‌های القائی که با کسبه داشتیم، مأموران ما یک روز آمدند و گفتند کسبه دیگر همکاری نمی‌کنند. گویا نماینده مالک که بنیاد مستضعفان است، با بلندگو وسط ساختمان ایستاده بود و با لحنی جدی از کسبه پلاسکو خواسته بود با آتش‌نشانی همکاری نکنند.

بیات افزود: پس از آن، ما چند بار دیگر تلاش کردیم؛ اما وقتی همکاری نمی‌شد، ما هم نتوانستیم ورودي جدی کنیم و بیشتر از این از دستمان برنمی‌آمد. معاون سابق عمليات آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه نمی‌توان مسائل ایمنی در پاساژهاي مهم را با تنش، درگیری و زور اجرائی کرد، گفت: عموم این اقدامات هزینه‌های زیادی دارد و یک‌شبه هم اجرائي نمی‌شود. درعین‌حال باید مالک و کسبه را با خود همراه کنید؛ درغیر‌این‌صورت ماجرای علاءالدین تکرار می‌شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    13 0
    عجب
  • بی نام A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    16 0
    من دیگه هیچ حرفی ندارم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    31 1
    وقتی به یه سری نهاد امتیازهای فرا قانونی داده می شه و جرات می کنن تو روی قانون بایستند همین می شه.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    19 0
    پس خوده بنیاد مستضعفان و همه مغازه دار ها مقصر اصلی این فاجعه هستند
  • سید میثم IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    35 0
    خب حداقل همین آقایی که بلندگو دستش گرفته بود رو دستگیر کنید. حداقل شبا بجای بغل زن و خانوادش گوشه زندون بخوابه تا بعد. نمیشه که این آزاد باشه و بی تفاوت و آتشنشانان بدبخت زیر آوار
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
      8 0
      حتی به اون هم زورمان نمی رسه
  • ابراهیم IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    4 0
    واقعاکهچقدربایدملت افسوس ندانم کاریهای بعضی ازبانفوذهارابخورنداین ملت چه گناهی کردندبقول اقای سیدمیثم همون اقای بلندگوبدست رابازداشتش میکردندوببینندحرف حسابش چیه اخه ایامنطق داره یااینکه بالابی ونفوذبخاطرچندرغازسودبیشتراینجوری باجان هموطنان بازی بشه کی بایدبرخوردبکنه کم نیستندازاین دست مواردتوجامعه ما