ایسنا نوشت: رییس سازمان پزشکی قانونی کشور از تشکیل بانک اطلاعات DNA مفقودشدگان حادثه پلاسکو خبر داد.

مستقر در محل حادثه، دکتر احمد شجاعی در حاشیه بازدید از محل حادثه پلاسکو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجساد حادثه پلاسکو از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی خواهند شد، اظهارکرد: هم‌اکنون بانک اطلاعات DNA مفقودشدگان این حادثه را در پزشکی قانونی تشکیل داده‌ایم و خانواده‌های آتش‌نشانان می‌توانند با مراجعه به مرکز آتش‌نشانی در خیابان میمنت نسبت به انجام نمونه‌گیری اقدام کنند که البته تاکنون از 11 نفر آنان نمونه‌گیری شده است.

وی با بیان اینکه دیگر افراد مفقود شده نیز می‌توانند با مراجعه به مراکز قضایی و اداره آگاهی این آزمایش را انجام دهند، گفت: تاکنون خانواده‌های دو تن از افرادی که اعلام مفقودی کرده بودند نیز به پزشکی قانونی مراجعه و نسبت به نمونه‌گیری از آنان اقدام شده است.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره اینکه چرا از این اجساد نمونه‌گیری می‌شود، گفت: پیکر برخی از شهدای آتش‌نشانان و مفقودشدگان توسط نزدیکشان مورد شناسایی قرار می‌گیرد اما در هر صورت آزمایش DNA را از این افراد اخذ خواهیم کرد.

شجاعی در پاسخ به سوال ایسنا درباره هزینه انجام این آزمایش‌ها برای خانواده ها نیز گفت: فعلا این آزمایش‌ها به شکل رایگان انجام می‌شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره اینکه تشخیص هویت جانباختگان چند روزه اعلام می‌شود، اظهار کرد: ما نمونه‌گیری‌ها را از خانواده‌ها انجام می‌دهیم و پس از خارج شدن اجساد سعی می‌کنیم که در حداقل زمان ممکن نسبت به شناسایی و تعیین هویت جانباختگان اقدام شود.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =