مهر نوشت: رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان با تشریح آخرین وضعیت تحقیق از این صندوق گفت: عدد تخلف هشت هزار میلیارد تومان اعلام شده، فقط مربوط به بانک سرمایه است.

جبار کوچکی نژاد درباره آخرین وضعیت پرونده تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: ما همچنان در حال پیگیری هستیم؛ بعد از دیدار اخیر با وزیر آموزش و پرورش با مسئولان و کارشناسان سایر دستگاه ها از جمله وزارت اطلاعات، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و صندوق ذخیره فرهنگیان به طور مرتب جلسه داریم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: با توجه به مطالب و اسنادی که به دست ما می رسد، قدم به قدم کار را جمع بندی می کنیم و پیش می بریم.

کوچکی نژاد با بیان اینکه رقم تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان عدد بالایی است، تصریح کرد: عدد هشت هزار میلیارد تومان اعلام شده فقط مربوط به بانک سرمایه است و علاوه بر آن، بیمه معلم، ماشین سازی اراک و شرکت ساختمان سازی معلم نیز باید تحت بررسی قرار بگیرد؛ چراکه حدود صد شرکت و بنگاه تحت پوشش صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از شش گروه صنعتی دارد که هر گروه نیز برای خودش هلدینگ هایی دارد؛ از جمله در حوزه بانک، بانک سرمایه، بیمه معلم و در بخش انرژی نیز بیش از ۱۰ پتروشیمی را داریم که همه اینها به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند و بررسی این زنجیره تا به آخر، حتما زمان زیادی می گیرد.

اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان اصلاح می شود
رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس همچنین با اشاره به بازداشت مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان در جریان تخلفات این صندوق اظهار داشت: علاوه بر آقای غندالی، افراد دیگری نیز از مدیران صندوق بازداشت شده اند که جرم آنها آشکار است و ما در این رابطه با دستگاه قضایی ارتباط داریم.

کوچکی نژاد تاکید کرد: تلاش می کنیم تا ابعاد دیگر پرونده را نیز بررسی و پیگیری کنیم تا این ماجرا ریشه کن شود، چرا که این ماجرا برای فرهنگیان نگران کننده است که صندوق ذخیره فرهنگیان به جای آنکه کمک کار آنها باشد از پولشان سوءاستفاده کرده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری دقیق مفاسد این صندوق، تلاش می کنیم تا با اصلاح اساسنامه این صندوق جلوی تکرار این مفاسد را بگیریم.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =