مسئولیت کار بهره‌برداری و مزیت‌خواهی نیست/ دشمنان براندازی نظام را می‌خواستند

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت : مسئولیت کار بهره برداری و مزیت خواهی نیست بلکه عرصه ای برای جانفشانی است بنابر این مسئولیت و وظایفی که بر عهده داریم باید راه شهدا را گم نکنیم

اسما اسماعیل پور ، خبرآنلاین لرستان ، سردار مرتضی کشکولی در مراسم یادواره شهدای شهرستان پلدختر افزود: این همه ناملایمتی و نامردمی و ناهنجاری که وجود دارد نتیجه بی عرضگی بعضی مسئولان است که نمی توانند آنها را حل کنند .

وی با بیان این که هر کسی می خواهد بر مسند مسئولیت بنشیند حس مطالبه گری را در خود باید تقویت کند افزود:مسئولان ، باید مسئولیت را فرصت شمرده و برای خدمت و فداکاری ابعاد معرفتی ، رفتاری و شخصیتی و زندگی آنها بر گرفته از اسلام باشد و دنبال اهداف شهید و شهادت باشد و مردم باید مطالبه گر باشد و از مسئولان بخواهند تا تمدن دینی و اسلامی محقق شود .

وی با بیان این که کسی که مسئولیتی را عهده دار است باید پاسخگو باشد گفت: بعضی ها به اشتباه برای گرفتن مسئولیت به دنبال آرامش ، رفاه طلبی و مزیت خواهی هستند که این یعنی انحراف از راه شهدا است .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان اظهار داشت:ما صلاحیت بررسی معیارو ملاک ودرجه خلوص شهدا را که خداوند آنها را خطاب به رفتن می کند نداریم اما می توانیم به بعد شخصیت جهانی و بین المللی شهید بپردازیم تمام شهدا از جمله شهیدین رحیمی در راه اهداف انقلاب و نظام جانفشانی کردند .

سردار کشکولی افزود: شعار ما در پیروزی انقلاب اسلامی ، استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی بود که شهدا در هر لباس و مذهبی (شیعه و سنی) وابستگی به استعمار و بیگانه را قطع و در مقابل استبداد ، آزادی را به ارمغان آوردند .

وی گفت: شهدا احکام نورانی اسلام که رسالت تمام پیامبران ، امامان معصوم و همه صلحا بوده را با شعار نه شرقی نه غربی و با ظرفیت های درونی خود در جامعه ساری و جاری کردند ، شهید جان خویش را در راه ضد استعماری فدا کرد که این در تمام فرهنگ ها یک ارزش است .

وی افزود: شهید فارغ از هرگونه ایدئولوژی استقلا خواه و ضد استبداد است که آزادیخواهی امری مقدس و قابل تقدیس است .

وی گفت: خون هایی زیادی ریخته شد تا جمهوریت که مرذدم در راس ، قاعده و قدرت تصمیم گیری قرار گیرند و با آزادی کامل در سرنوشت خود شرکت کنند که این یک ارزش و بعد شخصیت مردم داری و مردم دوستی شهید است .

سردار کشکولی افزود: شهید استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های قوی ، نامریی و معجزه آسای ملت است که از این ظرفیت ها در ابعاد مختلف اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی در جهان دفاع می کند و ما باید شهدا را بزرگ شمرده و با استفاده از نام شهید به اهداف اسلامی و انسانی انقلاب برسیم .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: شهدا کار خود را خوب انجام دادند و نظام و قوانین مردم سالاری را حاکم کردند و خود به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و اکنون وظیفه ما اداره کردن درست این دستاورد است .

وی افزود: شهدا با هدایت رهبری و حمایت مردم و روحانیت آمریکا را با خفت و خواری از کشور بیرون کردند واز 37 سال پیش تا کنون به خاطر استقلال با آمریکا می جنگیم هنوز یک پیروزی در پرونده خود در مقابل ایران ندارد و هر چه بوده شکست بوده است .

وی به توطئه ها و دسیسه های گوناگون جبه کفر بر علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: سابقه نداشته آمریکا با جهان سوم وارد مذاکره شود و همواره اهل جنگ و زور بوده است .

سردار کشکولی افزود: استکبار جهانی وقتی به خوبی دریافت که توطئه ها و ضربات پی در پی در مدت 37 سال استقرار نظام اسلامی نمی تواند جلوی رشد و حرکت امواج توفنده اسلام را که به مرزهای خارج صادر می شود بگیرد حاضر به مذاکره و توافق شد که همه اینها ضرب شصت ابعاد شخصیتی شهدا است .

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: با بررسی فرایندی درمی یابیم که دشمنان براندازی نظام را می خواستند و آمریکا برای مذاکره خواستار حذف ولایت فقیه ، سپاه و شورای نگهبان شد ولی در اثر مقاومت مردم و جانفشانی شهدا رفته رفته عقب نشینی کردند و این تقابل به تعامل و سپس به مذاکره کشیده شد .

وی استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی را دستاوردهای ارزنده انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: اکنون باید با اسلامی کردن دولت در جهت بعد تمدن سازی اسلامی تلاش شود که برای بدست آوردن این هدف باید هزینه پرداخت کرد .

سردار کشکولی خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم تمدن دینی و اسلامی را محقق شود راهی جز رفتار اسلامی دولتمردان با خود و مردم نیست که اگر این طور نباشد کار کند پیش رفته و چه بسا در بعضی جاها درجا می زنیم نباید غفلت کرد و باید برای تحقق اهداف شهدا که سر سفره آنها نشسته ایم بدون تعهد و معرفت سر این سفره بنشینیم.

یادواره 312 شهید شهرستان پلدختر با حضور سردار کشکولی فرمانده سپاه ابوالفضل (ع) استان لرستان ، امام جمعه ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار ، جمعی از مسئولان ، بسیجیان و واده شهدا در محل سالن 9 دی سپاه پلدختر برگزارشد .

اجرای سرود ، مداحی توسط مداح کشوری سیدرضا نبوی و تشیع نمادین تابوت یک شهید از دیگر برنامه های یادواره 312 شهید شهرستان پلدختر بود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =