رییس اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: بیشتر از این‌که به دستاورد برجام باید توجه کرد، باید به این فکر کرد که اگر برجام رخ نمی‌داد، چه اتفاقی می‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود خوانساری در بیست‌ودومین نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگانی تهران که با حضور دكتر محمدجواد ظريف، وزیر امور خارجه برگزار شد، اظهار داشت: بخش خصوصی بیشترین ضربه را در زمان تحریم‌ها دید و پس از برداشته تحریم‌ها نیز بیشتر اثر آن را تجربه کرد.

وی افزود: بیشتر از این‌که به دستاورد برجام باید توجه کرد، باید به این فکر کرد که اگر برجام رخ نمی‌داد، چه اتفاقی می‌افتاد؛ چه‌بسا اگر برجام اتفاق نمی‌افتاد، بحران‌های زیادی را در کشور داشتیم.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران عنوان کرد: رشد اقتصادی در زمان کوتاه افزایش پیدا کرد، صادرات و تولید نفت دو برابر شد و این موضوع ارزش افزوده‌ای برای کشور ایجاد کرد. علاوه بر این، برجام ارتباط خوبی میان بنگاه‌ها ایجاد کرد.

خوانساری در ادامه متذکر شد: دو حادثه ناگوار در دو هفته اخیر رخ داد. اولین، درگذشت یار دیرین امام آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود که باید صبر را از او یاد گرفت. دومین حادثه، آتش‌سوزی و فرو ریختن پلاسکو بود که جان هموطنان و آتش‌نشانان عزیز را گرفت.

وی تاکید کرد: باید توجه کرد که حالا که ساختمان پلاسکو چنین بحرانی را ایجاد کرد، اگر زلزله 6 ریشتری در ایران رخ دهد، چه اتفاقی می‌افتد.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به عملکرد وزیر امور خارجه در دولت یازدهم گفت: همه می دانیم که آقای ظریف در وزارت خارجه کاری کردند کارستان که افتخاری برای کشور بود و بخش خصوصی بیش از دیگران قدر زحمات را می داند زیرا در طول سالهای تحریم بخش خصوصی با مشکلات زیادی روبرو بود.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =