رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: برای حضور رستمی در اردوها هنوز زمان داریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست مطبوعاتی علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری امروز در محل این فدراسیون برگزار شد.

مرادی در ابتدای این نشست گفت: سال گذشته حدود 100 مدال بین المللی کسب کردیم که سهم قابل توجهی در مدال آوری دروررش کشور بود.

او درباره بودجه فدراسیون وزنه برداری گفت: 75 میلیارد تومان بودجه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان است و 60 تا 65 میلیارد تومان هم منابع مالی در اختیار کمیته ملی المپیک قرار دارد. سه میلیارد و دویست میلیون تومان توسط وزارت ورزش و دو میلیارد و دویست میلیون تومان از سوی کمیته به فدراسیون وزنه برداری تخصیص داده میشود. تا کنون 75 درصد از وزارت و 68 درصد از کمیته دریافت کرده ایم. به نظر ما این مبلغ با توجه به سهمی که وزنه برداری در افتخارات ورزش کشور دارد ناچیز است و میتوان در آن تجدید نظر کرد. با توجه به اینکه بودجه بر اساس برنامه پرداخت میشود برنامه های ما به مراتب منسجم تر است.

مرادی در ادامه درباره اختلافات بین کیانوش رستمی و انوشیروانی سرمربی تیم ملی و عدم حضور این وزنه بردار در اردوهای تیم ملی گفت: هنوز زمان داریم برای حضور رستمی در اردوها تا کار بصورت تیمی در جهت منافع ملی دنبال شود. قوانین مقرارت اردویی تدوین شده است و تمام وزنه برداران باید انرا رعایت کنند. رستمی یک ورزشکار حرفه ای است که با توجه به این ویژگی می‌تواند تعامل خوبی برقرار شود اما باید حرمت سرمربی تیم ملی هم حفظ شود. جای نگرانی نیست و امیدوارم به مرور زمان حل شود. اما اگر رستمی از قوانین تبعیت نکند، شانسی برای حضور در مسابقات پیش رو نخواهد داشت.

 رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد برنامه‌هایش برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی گفت: بنا بر دعوتی که رئیس کنفدراسیون وزنه‌برداری پانامریکن انجام داده بود به این قاره سفر کردیم. پیش از آن هم رایزنی‌هایی را با کنفدراسیون‌های اروپا و آسیا و اقیانوسیه داشتیم. در آنجا مذاکرات خوبی داشتیم و با توجه به اینکه وزنه‌برداری در سطح جهان اعتبار خود را از دست داده و به نوعی کم‌رنگ شده، در خصوص شفاف‌سازی و الگوهایی که طراحی کردیم، به آنها مشورت دادیم.

مرادی گفت: برای حضور در انتخابات فدراسیون جهانی اعلام آمادگی کرده‌ایم که امیدوارم بتوانیم پست‌های مناسب و تأثیرگذار را در اختیار داشته باشیم. موضع ایران را که در حال کمرنگ شدن است تقویت کنیم. برای حضور در انتخابات ریاست، دبیرکلی و هیأت اجرایی کاندید خواهیم شد و در کمیته‌های مختلف نیز نفرات موردنظر خود را معرفی خواهیم کرد.

او درباره شانس رقابت با تاماش آیان، رئیس فعلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت:‌ ارزیابی‌های متعددی در این خصوص وجود دارد، رقابت در این دوره جدی است، ما هم با برنامه گام به میدان رقابت خواهیم گذاشت. البته حضور در چنین انتخاباتی شانسی نیست و در ورزش امروز ورود به چنین عرصه‌ای نمی‌تواند شانسی باشد، ما هم با برنامه حرکت کردیم و با اتکا به حضور 12 ساله بر کرسی دبیرکلی آسیا و ریاست فدراسیون وزنه‌برداری تصمیم گرفتیم. زمانی که کنفدراسیون آسیا را تحویل گرفتیم، شرایط به‌مراتب پایین‌تری از اروپا داشتیم اما حالا اوضاع برعکس شده است. برنامه جامعی برای انتخابات فدراسیون جهانی داریم که خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان هم برای حمایت اعلام آمادگی کرده‌اند. یکی از آسیب های جدی در وزنه‌برداری عدم به‌کارگیری خرد جمعی در سطح 5 قاره است که از این خرد در برگزاری رویدادهای مهمی مانند المپیک استفاده نمی‌شود و تنها در اختیار عده معدودی قرار گرفته است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درباره حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: در حال حاضر حضور در انتخابات فدراسیون بین‌المللی با توجه به نزدیکی زمانی برای ما در اولویت قرار دارد.

مرادی درباره برنامه‌ها برای توسعه وزنه‌برداری بانوان گفت: بنا بر نشستی که در مجارستان با رئیس فدراسیون جهانی داشتیم، بحث شد که چرا ایران در این رشته و بانوان فعالیت ندارد. در این خصوص در حال تقویت اساسنامه فدراسیون هستیم،‌ازجمله در نظر گرفتن پست نایب رئیسی بانوان که پس از طی مراحل اداری و تقویت در بدنه اساسنامه فعالیت ورزش بانوان دیده شده است که بحث پوشش هم در آن لحاظ شده است. به‌زودی کلاس مربیگری بانوان هم برگزار خواهد شد که تاکنون استقبالی خوبی از آن شده است که باعث تعجب ما شد. حدود 40 نفر اعلام آمادگی کرده‌اند. در بحث پوشش هم قرار است پوشش طراحی‌شده توسط کشور ما در بازی‌های کشورهای اسلامی مورداستفاده قرار گیرد. سال آینده نیز برگزاری جشنواره نونهالان در بخش دختران را در برنامه داریم.

256 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =