مهاجران و پناهندگان به پیشنهاد وزارت امنیت داخلی امریکا باید پسورد اکانت شبکه‌های اجتماعی خود را به مقامات بدهند و یا وارد کشور نشوند.

به گزارش خبرآنلاین، «جان کلی» وزیر آمریکایی از موردبحث قرار گرفتن موضوع اکانت شبکه‌های اجتماعی با ترامپ خبر داد و گفت: در این جلسه دستور داده شد تا مهاجران و پناهنده‌ها به‌شرط دادن پسورد شبکه‌های اجتماعی خود بتوانند وارد آمریکا شوند.

پیش‌تر دولت اوباما برای اولین بار پیشنهاد گرفتن اطلاعات شبکه‌های اجتماعی کسانی که وارد آمریکا می‌شوند را مطرح کرد اما هرگز موضوع گرفتن پسورد مطرح نشده بود اما دولت ترامپ دراین‌باره بسیار جدی است!

«جان کلی» همچنین گفت وزارتخانه‌اش می‌خواهد رکوردهای تجاری افراد خارجی را نیز بگیرد و اینکه خارجی‌ها پول‌های خود را برای چه کسانی می‌فرستند؟ تا مشخص شود چنین پول‌هایی صرف کارهای به‌اصطلاح تروریستی می‌شود یا نه؟

جمع‌آوری اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی سازوکار فنی نمی‌تواند داشته باشد، چراکه ممکن است کاربران موردنظر از اکانت بَدَلی و قلابی استفاده کرده و مقامات امریکایی را سرِ کار بگذارند.

دولت ترامپ که نتوانسته دستور جدید خود را به اجرا بگذارد، در تلاش است تا به‌نوعی بتواند اوامر خود را علیه مهاجران از روش‌های دیگری به اجرا بگذارد.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    75 6
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • بی نام DE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
      61 2
      از اونجا که ما حق داریم هر کار بد غرب رو بدتر از اونا انجام بدیم، قانون تصویب میشه که پسورد کلید خونه رو باید بدیم :
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    51 0
    همه جای دنیا انسان‌های باهوش و نیز انسان‌های کودن وجود دارد
  • بی نام IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    41 3
    این یه بلوف برای جبران سرخوردگی حکم قبلی بیشتر نیست .کشف پسورد اونم برای وزارت امنیت امریکا کار سختی نیست.
  • حقیقت 123456 IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    5 0
    این حرف ها بی ربطه. ویندوز و بیشتر سیستم عامل ها مال خودشونه. گوگل و بیشتر موتورهای جستجو مال خودشونه. سایت های ثبت و نگهداری پسوردها اکثرا آمریکایی هستند. شبکه های اجتماعی عمده آمریکایی هستند. اگر روی افراد معینی تمرکز کنند می تونن از منابعی که گفتم همه نوع اطلاعات بدست بیارند. گفتن اینکه رمز حسابهاتون رو بدید احمقانه است. اول باید بدونند من و شمای مسافر چه حسابی داریم وگرنه نمی تونند تقاضای رمز کنند. اگر هم بدونند در کجا حساب داریم و جدا اون رو بخواهند، همانطور که بالاتر گفتم می تونند به راحتی بدست بیاورند. باقی می مونه حساب های خارج از آمریکا، که اول باید بدووند شما حساب دارید. برای این کار هم بایستی جاسوسی فرد رو بکنند. یعنی میلیون ها مهاجر رو نفر به نفر جاسوسی کنند.
  • حقیقت 123456 IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    1 2
    دولت ها هم اجازه نمیدند اطلاعات شهروندان مهاجرشون و به دنبال آن اطلاعات شخصی و کاری سایر شهروندان شون از عادی ترین فرد تا مقامات آن کشور به دست سرویس های جاسوسی بیفته. طرف میره آمریکا. رمز حساب هاش رو ازش می گیرند و محتویات اون رو می خونند. اسامی افراد جدید و اطلاعات در مورد اون ها بدست میارند. اون هایی رو که به دردشون میخوره حساب هاشون رو تحت نظر می گیرند. از طریق حساب هایی که رمزشون رو دارند خیلی راحت افراد دیگر رو هک می کنند و اطلاعات اون ها رو سرقت می کنند. به جای اون ها پیام می فرستند و یا تقاضای اطلاعات می کنند و .... و همینطور افراد جدید و مهمتر و چه بهتر اگر فامیل مقامات هم باشند . خانواده، فامیل، دوستان، همکاران، خانواده های دوستان و همکاران.... همه اش هم خوکار و از طریق نرم افزار.
  • بی نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
    1 0
    مثلا چهار تا حساب داشته باشی حالا دوتاش بیکار باشه پسوردشو بدی بهشون چی میشه؟ عوضش ترامپ خودشو باهوش فرض میکنه. پیش خودش میگه : "ما اینیم دادا" خخخخخخخخخ
  • بهمن A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
    3 0
    تمام این کارها نمایشی است و بیشتر شبیه یک شوی تلویزیونی و تبلیغاتی میمونه . خودشان میدونن که اکثر تروریست ها از عربستان و پاکستان و افغانستان .اومدن حالا چرا گیر دادن به ایران و عراق و سوریه همش بحث مالی داره و جنگ روانی است. برای لخت کردن کشور های پولدار عربی نفهم