تولید سرود ولایت ۹۵ به منظور همخوانی مردم تبریز در دیدار رهبری

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: « سرود ولایت 95» در آستانه سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 و به منظور جمع خوانی مردم آذربایجان در دیدار با مقام معظم رهبری توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی تولید شد.

به گزارش خبرآنلاین، حسن میلانی ادامه داد: اشعار این سرود توسط سهیلا باقریان و محمد رنجی سروده شده است.

وی با بیان اینکه آهنگسازی « سرود ولایت 95» توسط سید محمد حسین بلاغی و میثم ناعمی انجام شده است، افزود: این سرود پس از ضبط و تکثیر در میان اقشار مردمی که به دیدار مقام معظم رهبری خواهند رفت، توزیع می شود.

میلانی در خصوص محتوای این سرود گفت: « سرود ولایت 95» شامل اعلام بیعت مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری، وحدت، استکبار ستیزی و لزوم دفاع از حریم ولایت می باشد.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوزه هنری این استان سرود دیدار رهبری را کار کرده است، تصریح کرد: این سرود توسط هنرمندان حوزه هنری همخوانی شده و در قالب یک سی‌دی در اختیار مسئولان کاروان‌ها قرار داده می شود.

میلانی با بیان اینکه سرود فوق توسط واحد موسیقی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تولید گردیده است، افزود: سرود دیدار رهبری قرار است در دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی، که همه ساله به مناسبت قیام 29 بهمن سال 56 تبریز برگزار می‌شود، توسط مشتاقان ولایت همخوانی شود.

گفتنی بند اول سرود فوق به قرار زیر است:

دولدوردی قیزیل گول تک ، عطرین بو گلستانی

دؤندَردی بهشت ائتدی ، سرتاسرِ ایرانی

بیعت ده وفاداروق ، بیز آند اولا قرآنه

حاشا کی اولاق آقا ، بیزلر سَنه بیگانه

السلام ای پیرو روح خدا السلام ای مشعل راه ولا

در جمالت نور یزدان منجلی السلام ای جان من سید علی

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =