ایرنا نوشت: پلیس مالزی چهارمین مظنون قتل 'کیم جونگ نام' برادر رهبر کره شمالی را در ادامه تحقیق برای روشن شدن پشت صحنه مرگ وی دستگیر کرد و همچنان در تعقیب سه تبعه دیگر کره شمالی است.

پلیس مالزی در میان درگیری لفظی مقام های کره شمالی با مالزی پس از کالبد شکافی برادر رهبر کره شمالی و تحویل ندادن جسد وی به سفارتخانه این کشور در کوالالامپور، اعلام کرد چهارمین مظنون این قتل را جمعه شب دستگیر کرده است.

به نوشته تارنمای روزنامه 'نیواستریت تایمز'، پلیس یکی از چهار مرد که تصور می شود مغز متفکر ترور 'کیم جونگ نام' است را جمعه شب در کوالالامپور بازداشت کرد.

براساس بیانیه 'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی، این مظنون 'ری جونگ چول' نام دارد و از اتباع کره شمالی است.
این تبعه 47 ساله کره شمالی که دارای گذرنامه این کشور است، در آپارتمانی در پایتخت مالزی مخفی شده بود .
پلیس مالزی اکنون در تعقیب سه تن دیگر از اتباع کره شمالی در مالزی با ظن دست داشتن در ترور 'کیم جونگ نام' و مردان پشت صحنه این ترور است.

پلیس پیش از این دو زن با تابعیت ویتنام و اندونزی و یک مرد از اتباع مالزی را با ظن قتل برادر رهبر کره شمالی دستگیر کرده است.

'کیم جونگ نام' روز دوشنبه هفته گذشته هنگامی که قصد داشت از فرودگاه شماره 2 بین المللی کوالالاامپور عازم ماکائو شود در فرودگاه توسط این دو زن با اسپری مسموم شد و در حال انتقال به بیمارستان 'پوتراجایا' پایتخت ستادی مالزی درگذشت.

پلیس به رغم مخالفت سفارت کره شمالی دستور کالبد شکافی جسد را برای تعیین علت مرگ صادر کرد که با مخالفت پیونگ یانگ مواجه شد و اکنون نیز کره شمالی خواستار تحویل جسد 'کیم جونگ نام' است.
پلیس مالزی تحویل جسد را مشروط به دریافت 'دی.ان.ای' یکی از اعضای درجه یک خانواده مقتول کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 637596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =