جهان اقتصاد نوشت:علی صدیق‌پناه رئیس هیات مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ایران گفت: به دلیل متوقف شدن فعالیت مرکز توزیع قارچ تهران، روزانه ۱۵۰تن قارچ از بین رفته و تولیدکنندگان این محصول متحمل خسارت ۷۵۰میلیون تومانی شده‌اند.

وی گفت: این مرکز بیش از ۲۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و ۱۰ واحد تجاری در مرکز تجاری صادقیه و محوطه باز جلوی این واحدها به عنوان بارانداز در اختیار نمایندگی‌های‌ تولیدکننده قارچ اختصاص یافته‌‌بود.

این تولیدکننده قارچ ادامه‌داد: این مرکز تجاری متعلق به شهرداری بوده و واحدهای عرضه‌کننده قارچ، واحدهای مذکور را به منظور فعالیت مشخص در اختیار گرفته و بیش از دو دهه در این مجموعه فعالیت کرده‌اند.

صدیق‌پناه با اشاره به اینکه نوع فعالیت این صنف به گونه‌ای است که برای تخلیه و بارگیری قارچ نیازمند محلی به عنوان بارانداز هستند و این نیاز به واسطه پارکینگ متعلق به این مجموعه تجاری تأمین شده‌است.

وی تأکیدکرد: عرضه‌کنندگان قارچ طی ۲۰ سال گذشته تحت نظر هیأت امناء مجموعه که از سوی شهرداری منطقه منصوب شده‌اند و همچنین هیأت مدیره مجموعه فعالیت کرده و تمامی هزینه‌های تعیین شده مانند هزینه خرید یا اجاره واحد تجاری، شارژ ماهیانه و هزینه ورود خودروها اعم از وانتبار و کامیون را پرداخت کرده‌اند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان قارچ ایران گفت: با این حال در ۱۶ بهمن ماه امسال شهرداری منطقه ۲ به طور ناگهانی و بدون هیچگونه اخطار و تذکر قبلی اقدام به بستن پارکینگ این بازارچه و جلوگیری از تردد خودروهای حمل قارچ کرده‌است که با این کار تولیدکنندگان قارچ مجبور می‌شوند روزانه قریب به ۱۵۰ تن قارچ را معدوم کنند.

وی با بیان اینکه با این اقدام، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان قارچ که باراندازی برای تخلیه قارچ تولیدی در این فروشگاه‌ها ندارند، با مشکل مواجه شده‌اند، ‌تصریح‌کرد: به گونه‌ای که محصول روی دست تولیدکنندگان باقی مانده و به دلیل ماندگاری کوتاه چاره‌ای جز عرضه این محصول در کوچه و خیابان و یا دورریز آن ندارند.

 

302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =