۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۲
«جنجال دو دیوانه» در تالار بزرگ کشور

کنسرت مشترک پرواز همای و عالیم قاسم‌اف به دو زبان فارسی و ترکی آذری با عنوان «جنجال دو دیوانه» در تهران روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عالیم قاسم‌اف، خواننده سرشناس موسیقی کشور آذربایجان، ملقب به بلبل شرق، به همراه گروه موسیقی‌ خود، کنسرت مشترکی را با پرواز همای و گروه موسیقی‌اش (مستان)، ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ به مدت ۹۰ دقیقه در تالار بزرگ کشور به اجرا خواهد گذاشت.

پرواز همای در سال‌های گذشته هم اجراهایی از موسیقی تلفیقی را روی صحنه برده است؛ اپراهای «موسی و شبان» و «عشق و عقل و آدمی» با همکاری هنرمندانی چون شهرداد روحانی و والتر پروست از جمله این آثار است.

برگزاری کنسرت مشترک با انریکو جرولا، رهبر ارکستر و خواننده اپرای ایتالیایی در تالار وحدت و همین‌طور دعوت از نوازنده چیره‌دست هندی در اجرای اخیر خود در برج میلاد از جمله کارهای تلفیقی پرواز همای است.

ایده و برنامه‌ریزی اجرای مشترک پرواز همای و عالیم قاسم‌اف حدود دو سال به طول انجامیده است. خلق ترکیبی متفاوت از دو موسیقی جالب و شنیدنی آذری و ایرانی و همچنین چگونگی بیان اشعار آذری و فارسی در کنار هم، پیچیدگی‌های خود را دارد که دلیل اصلی این برنامه‌ریزی طولانی بوده است.

آهنگسازی و تنظیم قطعات، منحصرا برای این کنسرت مشترک طراحی و تمرین شده است و توسط گروه موسیقی دو خواننده، نوازندگی و اجرا می‌شود.

موسسه آوای هنر برگزارکننده این کنسرت در تهران خواهد بود که بلیت‌فروشی آن از روز دوشنبه  ۹ اسفند ماه آغاز می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =