رضا پژوهش درباره ویژگی‌های آثار حجمی کاربردی که به همراه علی اشرف‌پور در گالری شکوه به نمایش گذاشته‌اند، توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه هنری نماد، نخستین نمایشگاه آثار حجم کاربردی خود را با عنوان «کالیگرافی روی چوب و آهن» در گالری شکوه برپا کرده است.

رضا پژوهش و علی اشرف‌پور هنرمندانی اند که در این نمایشگاه تعداد 35 حجم کاربردی را با ادیشنی محدود که تلفیقی از هنر خوشنویسی با چوب و آهن است را به تماشا گذاشته‌اند.

پژوهش درخصوص برگزاری این نمایشگاه به «خبرآنلاین» گفت: «ما کار خود را در حوزه معماری و طراحی صنعتی آغاز کردیم و باتوجه به این موضوع فکر کردیم محصولات را به صورت دکوراسیون داخلی قابل استفاده برای هموطنان کنیم و  به نتیجه رسیدیم تا کالاهایی را ارائه دهیم که علاوه بر کاربردی بودن نمادهای فرهنگی و هنری ایرانی هم داشته باشند.»

او درخصوص هنرهایی که در این آثار از آن‌ها استفاده شده است، بیان کرد: «ما در طراحی این وسایل که شامل میز، آینه، کنسول و ساعت هستند، از هنرهای خشنویسی و به طور ویژه خط شکسته نستعلیق و اشعار شاعران بهره برده‌ایم.»

این هنرمند درباره محتوای متون و اشعاری که در آثار به کار رفته است، توضیح داد: «اشعاری که در این آثار مورد استفاده قرار گرفته‌اند اکثرا برای همه مردم آشنا هستند و حس نوستالژیک برایشان ایجاد می‌کنند. همچنین بار مثبت اشعار برای ما خیلی مهم بود و همه این اشعار مضامین عاشقانه دارند.»

پژوهش در مورد تکنیک استفاده شده در خلق این وسایل گفت: «ما همه خوشنویسی‌ها را با دستگاه انجام داده‌ایم و تنها از دو خوشنویس برای نوشتن کمک گرفته‌ایم. به نوعی پروژه ما صنایع دستی به حساب نمی‌آید. زیرا کار ما بیشتر طراحی است.»

او درخصوص استقبال مردم از این آثار، توضیح داد: «ما کارمان را خیلی قبل‌تر از نمایشگاه آغاز کردیم، خوشبختانه استقبال عمومی نسبت به این نوع کارها مثبت و روبه رشد بوده است، مردم آگاه هستند و به جای خرید یک کالای خارجی مشابه، کالای ایرانی آمیخته با المان‌های فرهنگی را انتخاب می‌کنند. ما در آینده سعی داریم تا این فضا را گسترش بدهیم و محصول را به صورت دکوراسیون کامل به مردم عرضه کنیم و به تولید یک کالا محدود نشویم.»

پژوهش در پایان درباره برنامه آینده‌شان در گروه نماد گفت: «برنامه آینده ما کار روی مبلمان است و تلاش داریم تا همین فضا را روی آن محصول تجربه کنیم.»

نمایشگاه «کالیگرافی روی چوب و آهن» تا 11 اسفندماه در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه (به جز پنجشنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 از این آثار دیدن نمایند.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =