تسنیم نوشت:معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان می‌گوید که تهران و مسکو در اوج روابط با یکدیگر قرار دارند و در سفر روحانی به روسیه بیش از ۵ سند همکاری امضا خواهد شد.

 ابراهیم رحیم‌پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان، در حاشیه مراسم بزرگداشت خانواده‌های وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران درباره سفر رئیس جمهوری ایران به روسیه گفت: تهران و مسکو در اوج روابط با یکدیگر قرار دارند، این همکاری‌ها در همه مسائل اعم از سیاسی، اقتصادی و منطقه‌ای است.

او با بیان اینکه همکاری‌های دو کشور هم‌اینک در حال ساماندهی است، اظهار داشت: سفر به روسیه، سفری است که دو رئیس جمهوری با انجام آن موافقت کرده‌اند. در حال حاضر در خصوص اسناد در حال مذاکره هستیم و می‌خواهیم آنها را نهایی بکنیم. من نمی‌توانم آنها را نام ببرم چون ممکن است ملاحظاتی درباره‌ آنها وجود داشته باشد و برخی هم تا لحظه آخر نهایی نشوند با این وجود بیش از پنج سند در ابعاد مختلف اقتصادی، کنسولی، فرهنگی و مسائل کلان دو کشور انشاالله امضا خواهد شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزار امور خارجه درباره سفر الهام‌علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان به تهران هم گفت: در حال آماده‌سازی اسناد و محورهای این سفر هستیم.

رحیم‌پور با بیان اینکه این سفر در زمانی نزدیک انجام می‌شود، تصریح کرد: روابطمان با آذربایجان در دو سال گذشته روز به روز بهتر شده و همینک در اوج روابط هستیم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =