ایسنا نوشت: مِم فاکس، نویسنده ۷۰ ساله استرالیایی حوزه ادبیات کودک که توسط نیروهای کنترل مرزی آمریکا مورد اهانت قرار گرفت و دستگیر شد گفت، به عمرم این‌طور توهین‌آمیز با من برخورد نشده بود.

بنابر گزارش گاردین، مم فاکس، نویسنده مطرح کتاب‌های کودک که عازم آمریکا بود تا در یک کنفرانس شرکت کند، در فرودگاه لس‌آنجلس توسط ماموران مرزی آمریکا به مدت دو ساعت بازداشت بود و مورد توهین‌ و تحقیر قرار گرفت.

این نویسنده که کتاب پرفروش «ده انگشت کوچولوی دست و ده انگشت کوچولوی پا» را به نگارش درآورده، در مصاحبه با رسانه‌های استرالیایی گفت: «به مدت دو ساعت در مقابل اتاقی مملو از افراد دیگر، من را مورد سوال قرار دادند. این تجربه‌ به شکلی بود که احساس کردم انگار مورد تعرض فیزیکی قرار گرفته‌ام. به همین خاطر بود که وقتی به اتاقم در هتل رسیدم، عین بچه‌ها زدم زیر گریه و هق‌هق کردم. من یک آدم ۷۰ ساله‌ام!»

مم فاکس درباره این اتفاق گفت: «تا حالا در عمرم این‌طور توهین‌آمیز با من صحبت نشده بود و این‌طور تحقیرآمیز.»

فاکس این رفتار زشت و تهاجمی نیروهای آمریکایی را به قانون جدیدی که دونالد ترامپ وضع کرده، مرتبط دانست. طبق قانون موقتی که ترامپ وضع کرده، مسافران و مهاجران هفت کشور مسلمان ایران، عراق، سوریه، لیبی، سودان، یمن و سومالی حتی با وجود داشتن کارت سبز، حق ورود به آمریکا را ندارند؛ اما به نظر می‌رسد کشورهای غیرمسلمان و آن‌هایی که روابط حسنه‌ای با آمریکا دارند نیز از پیامدهای این قانون در امان نیستند.

این نویسنده استرالیایی اذعان داشت که آن‌ها سوالاتی درباره ویزای او پرسیدند و این در حالی بود که او پیش از این ۱۱۶ بار بدون هیچ مشکلی به آمریکا سفر کرده بود.

فاکس پس از این جریان، از طریق سفارت استرالیا در واشنگتن و سفارت آمریکا در کانبرا، شکایت‌ خود را اعلام کرد و یک ایمیل عذرخواهی نیز از مقامات آمریکایی گرفت.

او گفته است که از این برخورد آن‌قدر شوکه شده است که حتی تصور بازگشت به آمریکا را هم در سر ندارد. آثار ادبیات کودک این نویسنده بین‌المللی میلیون‌ها جلد در دنیا فروش داشته‌اند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    0 0
    امریکا خیلی دیر متوجه شده که سیادتش با اعمال سیاست های جهان آزاد بخطر افتاده ولی بهرحال ماهی رو هروقت از آب بگیری تازس