تسنیم نوشت: رسانه‌های عراقی اعلام کردند که وزیر خارجه عربستان سفیر جدید این کشور در عراق را به حیدر العبادی معرفی کرده است.

به گزارش السومریه نیوز، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی روز شنبه در جریان دیدار با حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، سفیر جدید کشورش در بغداد را به وی معرفی کرد.

از سوی دیگر یک مقام مسئول در وزارت خارجه عراق گفت که الجبیر در دیدار با مقامات این کشور تاکید کرده است که عربستان قصد دارد سفیر جدیدی در عراق تعیین کند.

در پی اظهارات مداخله جویانه ثامر السبهان سفیر سابق عربستان در عراق، مقامات عراقی از عربستان خواسته بودند تا جایگزینی برای وی معرفی کنند.

الجبیر امروز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد بغداد شد و با حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق دیدار کرد.

وی در دیدار با مقامات عراقی تاکید کرد که کشورش مایل است گذرگاه جمیمه در مرز با عراق را بازگشایی و پروازهای مستقیم بین دو کشور را برقرار کند.

ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق روز شنبه گفت که سرپرست این وزارت خانه را مکلف کرده است که به زودی برای پیگیری مسائل فنی مربوط به پیشبرد مذاکرات بین بغداد و ریاض به عربستان سفر کند.

وی همچنین از عربستان خواست که مواضع خود در قبال نیروهای ترکیه در خاک عراق را مشخص کند.

این اولین سفر وزیر خارجه عربستان به عراق از سال 2003 میلادی تاکنون به شمار می‌رود.

این سفر یک روز بعد از حملات ارتش عراق به مواضع داعش در منطقه البوکمال سوریه از طریق هماهنگی با دولت سوریه صورت می‌گیرد و چه بسا زمینه را برای هماهنگی در خصوص عملیات‌های دیگر فراهم کند.

روابط عراق و عربستان سعودی بعد از سرنگونی صدام در سال 2003 تیره شد و دو کشور تاکنون تنش‌هایی را به‌دلیل دخالت‌های مکرر عربستان در امور داخلی عراق و دامن زدن به اختلافات مذهبی در این کشور، تجربه کرده‌اند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =