حرکت‌های کششی بعد از هر ۵۰ دقیقه رانندگی/ سلامت در سفرهای عید

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: در سفرهای نوروزی رانندگان و سرنشینان خودروها باید توجه داشته باشند که برای جلوگیری از آسیب های اسکلتی و عضلانی پس از هر 45 تا 50 دقیقه رانندگی، توقف کرده و چند حرکت کششی انجام دهند.

به گزارش ايرنا، دکتر پرهام پارسانژاد روز دوشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بین انجمن فیزیوتراپی و سازمان بهزیستی اظهار کرد: در سفرهای نوروزی بعضا افراد با ترافیک های جاده ای سنگینی مواجه می شوند که با نشستن های طولانی مدت همراه است؛ این مساله می تواند به ستون فقرات و مفاصل آسیب وارد کند.

وی افزود: در اثر نشستن های طولانی مدت وزن سر و گردن به ستون فقرات فشار وارد می کند و سبب گرفتگی (اسپاسم عضلانی) در عضلات اطراف ستون فقرات، درد در ناحیه کمر و همچنین فشار بر دیسک های ستون فقرات می شود.
پارسانژاد تاکید کرد: برای اینکه ستون فقرات بتواند وزن اندام های فوقانی و سر را تحمل کند، باید با انجام حرکات کششی و کمی راه رفتن به آن کمک کنیم.

وی به افرادی که قرار است سفرهای طولانی مدت با خودرو یا هواپیما داشته باشند، توصیه کرد که یک هفته قبل از سفر در طول روز نرمش و حرکات کششی انجام دهند تا بدن خود را برای انجام سفر آماده کنند و مانع از بروز آسیب به آن شوند.

انجمن علمی فیزیوتراپی ایران و سازمان بهزیستی امروز دوشنبه به منظور گسترش همکاری های علمی، آموزشی، پژوهشی و توانبخشی، تفاهم نامه ای امضا کردند.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =