۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۴
قطار اردیبهشت ماه به همدان می رسد

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن گفت: اتصال همدان، رشت، کرمانشاه، ارومیه به شبکه راه آهن در اولویت پروژه های ریلی قرار دارد و همچنین اتصال تبریز به راه آهن از یک مسیر جدید نیز از جمله این پروژه ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ محمد ذاکری، با اعلام اینکه مهم‌ترین پروژه ریلی کشور در حال حاضر اتصال 55 مرکز استان به شبکه ریلی است، گفت: با دستور سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتبارات این پروژه‌ها ابلاغ، و با تامین نقدینگی اولیه که از سوی سازمان مدیریت تزریق شده، تملک اراضی مسیرهای ریلی نیز انجام شده است.


معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تاکید کرد: یکی از مهم ترین مشکلات ما در اجرای طرح های ریلی، کمبود اعتبارات است که امیدواریم سازمان برنامه، بودجه حداقلی برای روسازی این پروژه ها در اختیارمان قرار دهد.


ذاکری با اشاره به اینکه اعتبارات نقد برای بخش ریل و سوزن 300 میلیارد تومان است، گفت: طبق مذاکرات با سازمان مدیریت قرار است این اعتبارات در دو مرحله پرداخت شود.

این مقام مسئول درباره اعتباراتی که در سال 95 برای پروژه های ریلی تخصیص داده شده، اظهار داشت: 1400 میلیارد تومان اوراق مشارکت تخصیص داده شد و 600 میلیارد تومان جذب شده است و 800 میلیارد تومان دیگر از اعتباراتمان باقی مانده است.


وی با اشاره به پروژه اتصال همدان به شبکه ریلی کشور خاطرنشان کرد: طول این مسیر ریلی 265 کیلومتر است و در حال حاضر در مرحله ساخت کیلومتر 215 هستیم.


معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه با تاکید بر اینکه تا اردیبهشت ماه، راه‌آهن به همدان می رسد افزود: سرعت ریل‌گذاری در این پروژه 1250 متر در روز است.

 

 

 

 

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =