۰ نفر
۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
معرفی رییس هیات داوری سینه فونداسیون کن

کریستین مونجیو رییس هیات داوری بخش سینه‌فونداسیون و فیلم‌های کوتاه هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کریستین مونجیو فیلمساز رومانیایی که سال ۲۰۱۳ یکی از اعضای هیات داوران کن به ریاست استیون اسپیلبرگ بود با ریاست هیات داوران بخش سینه فونداسیون و فیلم‌های کوتاه پا جای پای بزرگانی چون عباس کیارستمی، عبدالرحمان سیساکو، مارتین اسکورسیزی و جین کمپیون گذاشت.

مونجیو به عنوان پیشتاز موج نوی سینمای رومانی و یکی از فیلمسازان مورد علاقه جشنواره کن، پیش از با فیلم «۴ ماه، ۳ هفته و ۲ روز» نخل طلای کن را از آن خود کرده است.  او پس از آن با فیلم «آن سوی تپه‌ها» جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره را از آن خود کرد و در تازه‌ترین نمونه با فیلم «فارغ‌التحصیلی» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن شد.

بخش سینه‌فونداسیون هر سال بین ۱۵ تا ۲۰ فیلم دانش‌آموزی را بخش رقابتی می‌پذیرد. این بخش از سال ۲۰۰۰ در جشنواره کن به ریاست ژیل ژاکوب بنیان گذاشته شد. ژاکوب هنوز هم بر این بخش نظارت دارد.

کارگردان «فارغ‌التحصیلی» در این باره گفت: «ارزش و اصالت هیچگاه به سادگی در سینما مورد تشخیص قرار نگرفته است. تشخیص اصالت و ارزش کارگردان‌های جوان از آن هم سخت‌تر است. سینه‌فونداسیون به کارگردانان جوان کمک و اعتباری را می‌دهد که در آغاز حرفه‌شان به آن نیاز دارند.»

لاسلو نمش که با فیلم «پسر شائول» جوایز بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان اسکار و گلدن‌گلوب را به دست آورد و آمات اسکالانته که سال ۲۰۱۳ با فیلم «هلی» جایزه بهترین کارگردانی جشنواره کن را از آن خود کرد، از برندگان پیشین جایزه این بخش جشنواره بوده‌اند.

منبع: هالیوودریپورتر/ ۲۱ مارس

58241

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =