۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۹

ایسنا نوشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال ۹۶ می‌توان انتظار داشت ۵ استان جدید به شبکه ریلی کشور متصل شوند.

 از این طریق تعداد استان‌های جا مانده از شبکه ریلی به ۵ استان کاهش پیدا کند. این اتفاق مهم که در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌شود و به عنوان هدفی جدی در طرح‌های زیربنایی کشور مطرح شده است، می‌تواند تعداد زیادی از مسافران را با عرصه ریلی آشتی دهد.

در کنار این پروژه‌ها یکی از اصلی‌ترین طرح‌هایی که از سوی دولت پیگیری می‌شود بحث قطارهای حومه‌ای و امکان اتصال شهرهای به یکدیگر با قطارهای سریع‌السیر خواهد بود. در کنار قطارها حومه‌ای که در شهرهای بزرگی مانند تهران، اصفهان و مشهد طراحی شده، راه‌اهن سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان نیز یکی از اصلی‌ترین پروژه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری خارجی امید آن وجود دارد که ظرف سال‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

در کنار این طرح حالا وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به رییس سازمان برنامه و بودجه درخواست کرده یک طرح راه آهن سریع‌السیر دیگر نیز در دستور کار اقتصادی ایران قرار گیرد. طرح سریع‌السیر تبریز - ارومیه پروژه‌ای جدید است که آخوندی درخواست کرده با تامین منابع مالی مورد نظر برای آن مطالعه در این رابطه آغاز شده و امکان پیگیری این پروژه فراهم شود.

طبق اعلام وزارت راه، در حال حاضر مطالعات و مدارک این پروژه در حال نهایی شدن است تا با ارسال به سازمان برنامه و بودجه، پیگیری‌ها در رابطه با آن رسما آغاز شود.

در طرحی که وزارت راه و شهرسازی آن را پیگیری می‌کند، راه آهن تبریز - ارومیه از میان‌گذر دریاچه ارومیه عبور خواهد کرد. این میان‌گذر که چند سال قبل در قالب بزرگراه شهید کلانتری افتتاح شد و فاصله میان تبریز و ارومیه را به نصف کاهش داد، حالا در قالب یک طرح مطالعاتی جدید می‌تواند پذیرای قطارها باشد تا شبکه ریلی جدیدترین مهمان دریاچه ارومیه لقب بگیرد.

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =