کاربران خبرآنلاین با حضور در نظر سنجی پیشنهادات خود را در رابطه با راهکار ایجاد شغل اظهار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از اثرات تحریم ها بر اقتصاد کشور کاهش توانایی ایجاد اشتغال در بازار بوده است. به طوری که سالانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر وارد بازار کار می شوند و دولت توانسته با توجه به برداشته شدن تحریم ها و کم رنگ شدن تاثیرات آن در اقتصاد کشور، ۷۰۰ هزار شغل سال گذشته ایجاد کند. اما پرسشی که ابجاد می شود این است که آیا دولت به تنهایی می تواند شغل ایجاد کند یا می توان از توان بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری خارجی هم بهره برد؟

به همین ترتیب، نظرسنجی در خبر آنلاین در این خصوص انجام شد که «چه راهکاری می توان به دولت برای تحقق دستور مقام معظم رهبری پیشنهاد کرد؟». 

در همین رابطه کاربری به نام بلالمی اظهار داشت:«تضمین سرمایه، امنیت سرمایه گذار،چند سال معافیت از سرمایه گذاری و کاغد بازی کمتر.»

این در حالی است که در جواب، کاربری با نام شهروند خبرنگار نوشت:«تا وقتی که بانک ها به نام تسهیلات اشتغال با بهره 20 و 25 درصد به مردم بیچاره نزول می دهند هیچ اتفاق خوبی نخواهد افتاد . ایران را نزول و ربا برداشته و همه را نابود کرده است.»

از طرفی کاربر دیگر عنوان کرد:«تا زیرساخت های اقتصادی لازم فراهم نشود و روابط سیاسی ما با دنیا به همین حالت باشد سرمایه گذاران خارجی تمایلی نشان نخواهند داد.»

مهربان توسی نیز در همین خصوص اظهار داشت:«سرمایه گذاری داخلی و خارجی کاهش سود سپرده بانکی و رونق مسکن و... و ایجاد فضای رقابتی بجای فضای رانتی در همه صنایع.»

در همین رابطه حمید عنوان کرد:«هيچ راهي ندارد جز: 1 جذب سرمايه خارجي همراه با ورود تكنولوژي 2 سرمايه گذاري دانش محور در داخل.»

احمد نیز بر این باور است که «تکیه بر ساختار داخلی وظرفیتهای مالی داخلی بدلیل وجود ساختار بانکی معیوب و ریسک بالای سرمایه گذاری برای تولید کننده داخلی بدلیل نرخ سود بانکی بالا و همچنین قیمت بالای تجهیزات اولیه امری مشکل است دولت برای افزایش اشتغال واستفاده از ظرفیت داخل ابتدا نیاز به تشریع قوانین حمایتی از صنعت دارد قوانینی چون معافیت های مالیاتی تسهیلات بانکی و.‌‌... همچنین میشود با تسهیل سرمایه گذاری خارجی در کشور و ترغیب شرکتهای بزرگ تولیدی برای انتقال بخشی از خطوط تولید خود به کشور بدلیل هزینه پایین دستمزد و انرژی در کشور و بالطبع هزینه پایین تر تولید در کشور امکان افزایش سهم بخش صنعت در اقتصاد را محقق سازد. وهمچنین اهمیت دادن بیشتر به بخش گردشگری نیز باید در اولویت قرار گیرد.»

حسبن نیز در همین رابطه نوشت:«تولید کننده ای که چشمش به دستان دولتی ها باشد، قافیه را باخته است ثروت حقیقی یک تولید کننده، رضایت مشتری هایش است.»

بی نام بیان کرد:«چطور می توانیم از دولت انتظار بهبود شرایط بیکاری داشته باشیم؟ برای ورود سرمایه گذار خارجی احتیاج به حداقل ورود سرمایه به داخل کشور داریم که بانک های خارجی همکاری نمی کنند در واقع هنوز تحریم ها پا برجاست....بخشی از روابط اقتصادی همیشه با همسایه ها صورت می گیرد در صورتی که ما با کشور های جنوبی به شدت مشکل داریم و این باعث از بین رفتن فرصت ها می شود....ایجاد آرامش بیشتر در سیاست خارجی و حل اختلافات باقی مانده با ایالات متحده.....بهبود رتبه شروع کسب و کار طبق آمار های بین المللی الان حدود 117 است.»

کاربر دیگری عنوان کرد:«كاهش حقوق مديران، بازنشستگي پيش از موعد كاركنان، ممنوعيت به كارگيري بازنشستگان در دستگاههاي دولتي وغير دولتي.»

کاربر دیگری نیز اظهار داشت:«قطع واردات از چین.»

به همین ترتیب بی نام نوشت:«1 از بین رفتن انحصار 2 ازاد شدن مجوز هر کاری با توجه به قابلیت علمی مولد کار 3 خارج شدن دولت از کار وسپردن کار به ملت 4 دادن امتیاز برای تولید در مناطق محروم 5 تعیین سیاست های تولید از نوع تولید تا استاندارد های تولید 6 جلوگیری از ورود هر نوع کالای که همانند آن در داخل تولید می شود و مطابق استاندارد است 7 مبارزه قاطع با مفسدان اقتصادی 8 ایجاد مراکز آموزشی برای آموزش هر حرفه ای از کارگر ساده تا پزشک متخصص 9 اجرای قوانین از رانندگی تا آموزشی به طور قاطع و بدون ترحم 10 جلوگیری از دخالت هر سازمان در امور غیر وابسته به ان سازمان مانند تاسیس مراکز آموزشی بوسیله وزارت صنعت 11 ارزیابی مداوم مدیران اجرائی کشور وبر خورد تنبیهی تا تشویقی با توجه به عمل کرد 12 نظارت مداوم دولت بر کار ملت.»

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محفوظ A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    0 0
    با سلام دولت محترم اصل مالیات و میزان و درصد جرایم اعلان شده و اخذ شده از اصل مالیات سازندگان و پیمانکاران را بطور شفاف اعلام نماید . بنظر دولت محترم میزان جزایم معقول باید حداکثر چه درصدی از اصل مالیات اعلان شده و اخذ شده در شرایط اقتصادی کنونی باشد؟؟ اگر معقول نباشد دولت محترم مسئول جبران ضرر و زیان و ورشکستگی پیمانکاران و سازندگان بوده و میبایستی جوابگو باشد.