باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نوشت: در نیمه دوم سال گذشته، فعالیت هایی به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط انجام شده و اهمیت این موضوع به گونه‌ای بوده که در برنامه ششم سال ۹۶ لحاظ شده است.

شهباز حسن پور عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا طی سال گذشته بسترهای لازم برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید ایجاد شده، گفت: در نیمه دوم سال گذشته، فعالیت هایی به منظور حمایت از صنایع کوچک و متوسط انجام شده و اهمیت این موضوع به گونه‌ای بوده که در برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۶ لحاظ شده است.

وی ادامه داد: مشکلات مربوط به معیشت مردم، تامین اجتماعی و حمایت از صادرات محورهای کلی اقدامات دولت بوده ، علاوه بر این رویکرد دولت به منظور تحقق این ماده واحده مبنی بر مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید در سال ۹۵ محقق شده است.

حسن پور تصریح کرد: تلاش‌ها به سمت زندگی توام با آرامش بوده که در برنامه ششم توسعه رقم زده شده و حمایت از تولید داخل جز از طریق کاهش چشمگیر واردات کالای قاچاق و هماهنگی مردم با سازمان ها و نهادها میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به اصلاح الگوی مصرف بیان کرد: هنوز اسراف در کشور زیاد بوده البته شایان ذکر است که مردم در این ماجرا مقصر نبوده اند و دولت ملزم به ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

حسن پور اذعان داشت: تغییر الگوی کشت و اعطای مشوق‌های صادراتی از جمله عوامل دخیل در افزایش این موضوع بوده، جلوگیری از خام فروشی یکی از اهداف دولت در ارتقای صادرات بوده که البته این مسئله به طور کامل محقق نشده بود.

وی با اشاره به احیای قنوات به عنوان یکی از اقدامات مهم سال ۹۵ سخنان خود را خاتمه داد و افزود: گام‌های موثری در این خصوص برداشته شده است که این امر توسعه اقتصادی را به دنبال داشت.

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =