کاربران خبرآنلاین نظر دادند/توسعه صنعت هوایی اشتغال زاست

با توجه به قراردادهای جدید در بخش صنعت هواپیمایی پیش بینی می شود جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه‌برد ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سومین ایرباس بعد از برداشته شدن تحریم ها روز شنبه به شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل داده شد. به طوری که کارشناسان پیش بینی می کنند که جایگاه صنعت هوایی ایران با انجام چنین قراردادهایی ارتقا خواهد یافت. قراردادهایی که هم اکنون ایران با شرکت های هواپیمایی بسته باعث ایجاد ۲۰ هزار شغل خواهد بود.

به همین ترتیب، کاربران خبرآنلاین نظرات خود در رابطه با این عکس اظهار کردند.این عکس مربوط به کاپیتان فرهادی و استاد خلبان ایرباس در کاکپیت سومین هواپیمای پسابرجامی هما است.

کاربری که نام خود را بیان نکرد نوشت:«اتفاق مبارکی که دلواپسان حاضر به دیدنش نیستند روحانی مچکریم تا چهار سال دیگه برای گشایش ها منتظر هستیم.»

این در حالی است که کاربر دیگر پاسخ داد:«کسی نمی گوید هواپیمای نو بد است یا حتی دلواپسی هم بد نیست هواپیما نو وقتی دولت می گوید پول تعمیرات جاده ندارد و در 5 روز اول از 5 روز اول جنگ جهانی کشته هایمان بیشتر است خرید هواپیما اشتباه به نظر می رسد. ضمنا مشکل ایرباس های دست دومی که خریداری شده نیست مشکل آن 80 هواپیمایی است که به صورت تحمیلی به قرار داد اضافه شده در صورتی که نه نیاز داریم و نه حتی توان استفاد آن را داریم.»

فردی دیگر اظهار داشت:«واقعا به هواپيماهاي جديد نياز داشتيم و داريم.»

در همین خصوص مرتضی نوشت:«من نیز مثل همه مردم عادی از اینکه هواپیما های نو داریم و قرار است بیشتر هم داشته باشیم خوشحالم و داریم میبینیم اثرات برجام را درسته که نمی شود گفت با سه تا هواپیما وضعمان بهتر شده ولی برای شروع خوبه امیدوارم درست مثل چهار سال پیش مردم و ملت به اقای روحانی اعتماد کنند و بگذارند کارهای نیمه تمام را تمام کند بعد ایشان را قضاوت کنند.من خیلی خوشحالم که ما داریم به کشور های منتطقه از لحاظ ناوگان حمل و نقل هوایی نزدیک می شویم و سهم مالی و اشتغال و پیشرفتمان را از آن ها پس میگیریم و میخواهیم بهترین ایرلاین منطقه شویم.»

فردوس توسی نیز عنوان کرد:«اثبات به نفع بودن برجام و توجه به اینکه چرخ سانتریفیوژ و چرخ اقتصاد و...باهم بچرخد.»

کاربری دیگر بیان کرد:«همین هواپیماها همه پولی که برای خرید بلیط به کشورهای عربی و ترکیه از مردم ما می رسد جذب می کند و برای چند هزار جوان شغل تولید می کند.»

رضا اظهار داشت:«سلام چه عرض كنم بايد ذوق كنيم بايد ريشه يابي شود چرا دولتهاي قبل دنبال حل مشكل نبودن واقعا نبايد يادمان برود داراي يكي از بهترین خطهاي هوايي دنيا بوديم.»

در همین خصوص کاربری دیگری نوشت:«بنده به عنوان یکی از کارشناسان صنعت هوایی کشور از میان خیل کارشناسان این صنعت بدینوسیله به استحضار ملت شریف ایران می رسانم رشد صنعت هوایی کشور مستلزم ایجاد ساختارها وزیرساختهای کلانی است که تامین هواپیمای مورد نیاز یکی از مولفه های آن است. اما تاسیس و اصلاح فرودگاهها، تربیت متخصصان درحوزه های مختلف هوانوردی وفرودگاهی ارتقا بهره وری و رشد متوازن و رقابت پذیری شرکتهای هواپیمایی و دهها مولفه دیگر ملزوماتی است که اگر بدان بی توجهی شود صرف خرید تعداد زیادی هواپیما صرفنظر از تحقق آن ممکن است نه تنها به اهداف موردنظر نرسد بلکه به مخالف کارکرد اصلی آن تبدیل شود.»

در پاسخ کاربری دیگری به نام یک علاقه‌مند به صنعت هوایی از آمریکا نوشت:«جناب کارشناس، رشد و توسعه بخشهای مختلف صنعت هوایی و رقابت شرکت ها برای پیشرفت بسیار مهم و ضروری است. ولی خرید این تعداد هواپیمای جدید در اولویت اول هر توسعه ای برای ایران است و برخلاف گفته شما تحت هیچ شرایطی به مخالف کارکرد اصلی اش بدل نخواهد شد. چون قرار است جایگزین هواپیماهای از رده خارج فعلی بشه نه اینکه به آن ها اضافه بشود که نیاز فوری به افزایش ظرفیت فرودگاهها و نیروی متخصص جدید باشد. در ضمن تا این هواپیماها نباشد بقیه قسمت ها بی معنی میشود و از آن مهمتر جون مردم است که در خطر فوری است.»

کاربر دیگری نوشت:«باید با جدیت این خریدها رو ادامه داد.»

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هما A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    7 0
    ادامه از کامنت قبلی و فرودگاه های پرترافیکی مانند مهرآباد و مشهد و امام را به عنوان هاب هوایی ایران تجهیز و دگرگون سازی کنیم تا در برابر مسافرانی که لوکس ترین فرودگاه دنیا را که با نام حمد در دوحه فعالیت می کند، تجربه کرده اند یا فرودگاه آتاتورک در استانبول نقطه ترانزیت شان به ایران یا از ایران بوده است مأیوس نشوند و همچنان به استفاده از خدمات کیفی تر رقبای ایران دلخوش نباشند. فرودگاه های مهرآباد و مشهد هر دو قدیمی هستند و بازسازی و توسعه آنها اهمیت فراوانی دارد و از سویی فرودگاه امام نیز خیلی زود مستهلک شده و از طرفی هنوز دسترسی به آن طریق مترو فراهم نشده و به همین دلیل دسترسی به آن به هزینه های بالایی همراه است که خوشایند مسافرانی که به این فرودگاه آمده یا از آن به کشور دیگری می روندنیست