دنیای اقتصاد نوشت:شاید تنها چند ماه است که در شغل جدیدتان هستید. شاید هم چند سال از قبول این شغل می‌گذرد. به هر حال وقتی در یک فعالیت روزانه راحت غوطه‌ور هستید، احتمال زیادی وجود دارد که از تلاش خود بکاهید.

همواره این احتمال وجود دارد که از روابط خوب در محیط کار (از جمله با رئیس‌تان) غافل شوید.اکنون که تعطیلات سال نو به پایان رسیده است، زمان بهسازی شماست؛ اکنون زمان آن است تا نگاهی تازه به نحوه تعامل‌ با رئیس‌تان بیندازید تا در صورت امکان این روابط را تحکیم کنید. همان‌طور که مربیان شغلی همیشه می‌گویند شما باید خودتان را نه فقط قابل‌اطمینان بلکه برای بقای شرکت ضروری نشان دهید.در اینجا چهار نکته که اکنون می‌توانید انجام دهید و به رئیس‌تان یادآوری کنید که برای بقای سازمان ضروری هستید را آورده‌ایم.

1- کار مهمی انجام دهید که از شما خواسته نشده بود

در هر شغلی، بسیار آسان است در تله مدیریت پروژه یا کار گرفتار شوید. در این حالت مسوولیت‌های روزانه جمع‌آوری می‌شوند و این وظیفه شماست که اطمینان یابید همه‌چیز به‌خوبی و به موقع انجام می‌شود. وقتی یک وظیفه انجام شد، به وظیفه بعدی رسیدگی می‌کنید؛ شاید به امید تحسین کاری که به پایان رسانده‌اید و به دنبال راهنمایی در کار جدیدی که به‌تازگی شروع کرده‌اید.اما هیچ کدام اتفاق نمی‌افتد و از این موضوع نگران می‌شوید که تلاش‌های شما مورد توجه قرار نمی‌گیرد. راه‌حل شما در اینجا انتخاب کاری است که تا حدی خارج از کار معمول شماست؛ کاری که برای کسب‌و‌کار شما مهم است. کارمندی که بیشتر از همه می‌خواهد چشم و گوش رئیس را به خود اختصاص دهد کسی است که دست به یک ابتکار عمل ارزشمند بزند؛ ابتکار عملی که هیچ‌کس آن را درخواست نکرده است.

در اینجا چالش این است که شما باید چیزی را بیابید که مهارت‌ها و زمان برای با موفقیت به پایان رساندن آن داشته باشید. اما شاید این کار به آن دشواری که فکر می‌کنید نباشد. شاید این کار به سادگی یافتن یک روش جدید سازماندهی تقویم جلسات شما یا یک برنامه صرفه‌جویی در هزینه باشد که در بودجه تیم‌تان تفاوت ایجاد می‌کند. ممکن است مدیرتان نتواند در مورد هر پروژه‌ای که مسوول آن هستید نظر خود را ابراز کند؛ اما هر رئیسی به دنبال افرادی است که تاثیر مثبتی هم بر درون سازمان و هم بر بیرون آن داشته باشند؛ کسانی که سرانجام شایسته پاداش هستند.نکته‌ای که باید مدنظر قرار داد این است؛ زمانی که به دنبال پیشرفت هستید کار افراد قبلی را بی‌اعتبار نکنید. آن را به عنوان یک سوال مطرح کنید مثلا «نظر شما چیست که من این ماه نگاه دقیق‌تری به چگونگی سازماندهی بازخورد مشتری بیندازم؟ به نظرم می‌توانم چندین روش برای موثر کردن آن پیدا کنم.»

2- به یک زیردست مشاوره دهید

افراد جدید یا کسانی که در سازمان چند پله پایین‌تر از شما هستند را زیر بال و پرتان بگیرید. چرا؟ اول اینکه این کار موجب خواهد شد که کارمند مورد نظر آموزش ببیند و سریع‌تر از آنچه رئیس‌تان انتظار دارد رشد کند. دوم اینکه این کار زمان مدیرتان را برای انجام وظایف دیگر آزاد خواهد کرد؛ چرا که می‌داند یک عضو مهم تیم آموزش دیده و مورد مشاوره قرار گرفته است.از همه مهم‌تر، زمانی که به توسعه مهارت‌های آنها کمک می‌کنید، مهارت‌های رهبری شما به‌طور کامل نشان داده خواهد شد. هر کسی توانایی‌های ذاتی رهبری را دارا نیست، اما بسیاری از افراد حتی شانس بروز آنها را ندارند. مشاوره به یک عضو تیم راهی فوق‌العاده است تا این شانس را به خودتان بدهید.

3- بر کارهای آسان تسلط یابید

این مورد به نظر بسیار آسان می‌آید؟ دوباره به آن فکر کنید. حیرت‌آور است که چگونه آسان‌ترین بخش‌های شغل شما وقتی به خوبی انجام نشوند یا در حد خیلی معمولی انجام شوند، می‌توانند بیشترین ناامیدی را (نه فقط برای شما بلکه برای رئیس‌ و کل تیم‌تان) ایجاد کنند؛ دردسرهای کوچک در گردش کار روزانه شما می‌توانند مانع خیلی از مسائل شوند. بنابراین اگر به دنبال روشی آسان برای رفع مشکلی هستید که شما و رئیس‌تان را نگران کرده است، نگاهی نو به وظایف روزانه خود بیندازید.رئیس شما می‌خواهد بداند هر زمان که شما را به یک کار یا پروژه منصوب می‌کند، آن را به حد کمال خواهید رساند. هر چه مدیرتان کمتر مجبور باشد به عقب برگردد و کار شما را بازبینی کند، برای شما بهتر خواهد بود. به این ترتیب شما خواهید توانست کارهای چالش‌برانگیز بیشتر و بیشتری را تقاضا کنید و رئیس‌تان هیچ تردیدی در ارائه آن به شما به خود راه نخواهد داد.

4- در روابط‌تان پل بسازید

مدیران و کارمندان گزینه‌های بسیاری دارند که می‌تواند به آنها کمک کند تا با یکدیگر کار کنند و عملکرد خود را بهبود بخشند. شما باید بخواهید که این مشکلات را شناسایی و حل کنید و به این ترتیب تعاملات بین خود و مدیران‌تان را بهتر سازید.روابط خوب یک ضرورت در نیروی کار به حساب می‌آید. ارائه فرصت‌ها به مدیران برای تعامل بیشتر با سایر کارمندان به ایجاد همکاری و درک قوی‌تر بین آنها کمک خواهد کرد و در عین حال به مدیران اجازه می‌دهد تا در بهبود مهارت‌های فردی کارمندان به آنها کمک کنند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
    3 0
    اينها همه قصه هاي خارجي است. پاچه خاري و تاييد حرفهاي رييس و خانواده اش بهترين روش براي برقراري ارتباط مفيد با رييس ايراني است.