حمله مخترع انگلیسی وب به سیاست‌های نفرت‌انگیز ترامپ در حوزه اینترنت

«سِر تیم برنرز-لی» تصمیم دولت ترامپ مبنی بر صدور اجازه «فروش هیستوری مرور وب کاربران» توسط اپراتورها را «نفرت‌انگیز» و «مخوف» خواند.

به گزارش خبرآنلاین، استاد دانشگاه ام‌آی‌تی و همچنین آکسفورد که مفتخر به دریافت جایزه نوبل کامپیوتر در این هفته شد همچنین درباره به خطر افتادن حریم خصوصی کاربران با تبلیغات اینترنتی هشدار داد.

برنرز-لی که این هفته برنده جایزه 1 میلیون دلاری تورینگ (Association for Computing Machinery's Turing Award) شد، از تکامل وب صحبت کرد و تأکید کرد که حریم خصوصی در فضای مجازی باید جزیی از حقوق بشر باشد که متأسفانه توسط دولت‌ها ازجمله دولت ترامپ در حال نقض شدن است.

وی به مصوبه جدید دولت ترامپ اشاره کرد که به نفع اپراتورهای اینترنتی و به ضرر کاربران و حریم خصوصی‌شان تعریف‌شده که می‌تواند منجر به نقض آشکار حقوق بشر شود.

«سِر تیم» نقدی هم به شبکه‌های اجتماعی داشت و به آنها توصیه کرد تا به فکر ادیت سیستم خود علیه اخبار جعلی باشند تا در آینده هویت اصلی‌شان و اعتماد مردم به این شبکه‌های اجتماعی از بین نرود.

مخترع وب از این‌که دولت‌ها اینترنت را به سخره گرفته‌اند نیز دست به انتقاد گشود و افزود همان‌طور که شما حق‌دارید به دکتر بروید و آنچه می‌گذرد بین شما و دکترتان خواهد بود، در فضای وب نیز باید چنین اتفاقی بیفتد تا دیگران نتوانند وارد حریم خصوصی افراد شوند.



 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 655439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    6 26
    نه اتفاقا خیلی وقت ها لازم میشه چوبو بلند کنی تا گربه دزده حساب کار دستش بیادطرف نشسته پای کامپیوتر امریکایی و توسط اینترنت امریکایی در حال طراحی نقشه نابودی امریکاست اونوقت شما میگی دولت امریکا نباید کنترلی رو این موضوع داشته باشه خبرآنلاین جان چاپش کن
    • یک ایرانی در آمریکا US ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
      22 2
      اگر این طوری پیش بریم کم کم میشیم شبیه کره شمالی که به بهانه امنیت و جلوگیری از نفوذ دشمن هیچ حریمی خصوصی برای مردم قائل نیست. اون طرفی که شما میگی به فکر اعمال تروریستی است رو باید با اندیشه اش مبارزه کرد نه اینکه کامپیوتر همه مردم رو زیر و رو کنیم. نتیجه اش این میشه که میره با کامیون و ماشین میزنه به مردم. اونجا رو میخواهیم چه کنیم؟ بعد همون تروریستها میرن احتمالا با یک موتور پر از بنزین حمله می کنن به مردم. اونجا رو چه می کنیم و هزار و یک راه ساده دیگه رو؟ راهش اینه که مبلغان مذهبی که با استفاده از جهل مردم فرمان ترور صادر می کنن در هر کشوری مخصوصا عربستان و پاکستان دستگیر بشن، سخنرانیهاشون از اینترنت حذف بشه و منابع مالیشون قطع بشه.