۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۹

استقلال هم مثل پرسپولیس تصمیم گرفته برای بازی آسیایی خود بلیت‌فروشی کند.

 

احسان خراسانی:بازی استقلال و الاهلی امارات با بلیت فروشی دستی. این برنامه اعلام شده از سوی باشگاه میزبان است. این بار آبی ها هم مثل قرمزها تصمیم گرفتند خودشان بلیت فروشی کنند تا خودشان اقلا بدانند چقدر از این مسیر پول در می آورند. البته این شکلی خیلی درآمدهای شان بیشتر نمی شود. چرایش خیلی ساده است. فکر کنید برای هر بازی تا 70 هزار بلیت فروخته شود و متوسط قیمت بلیت را هم 15 هزار تومان در نظر بگیرید. رقم می شود یک میلیارد و پنجاه هزار تومان. از این مبلغ باید 250 میلیون تومان برای اجاره و هزینه امنیت بازی بپردازند. حدود ده درصد مبلغ کل بلیت فروشی باید به ای اف سی پرداخته شود و 5 درصد هم سهم فدراسیون فوتبال ایران است. شاید رقمی بین 300 تا 400 میلیون تومان برای این باشگاه ها بماند. البته اگر ورزشگاه کامل پر شده باشد. که معمولا اتفاق نمی افتد.

حالا اما چرا باز این اتفاق رخدادی مهم است. در تمام دنیا ، بلیت فروشی و کل هزینه های برگزاری با تیم میزبان است. این یک تمرین برای این است که از سال بعد قرمزها و آبی ها و دیگر تیم های تماشاگر دار ، خودشان کل مسئولیت میزبانی شان را بر عهده بگیرند. بدانند چقدر می خواهند روی بلیت قیمت بگذارند و با چه ترتیبی می خواهند بلیت ها را بفروشند. از حدود 4 سال قبل که مهدی تاج رئیس سازمان لیگ بود و علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ، گروهی با وارد کردن دستگاه های فروش بلیت اینترنتی ، هزینه ای سنگین ، تیم های لیگ برتری را بدهکار کردند تا شاید بتوانند روندی نوین ایجاد کنند. در همان ابتدا این تیم ها دو میلیارد تومان بدهکار شدند و به ازای هر بلیت فروش اینترنتی تا 30 درصد رقم به حساب این شرکت پرداخت می شد. روندی که یکبار برنامه 90 آن را به چالش کشید و موج عظیمی به راه افتاد.

مدت ها از آن زمان گذشته و تازه باشگاه ها شروع کردند حق شان را بگیرند. با این فروش اینترنتی عملا امکان خرید بلیت در ورزشگاه از بین رفته بود درهالی که همه دنیا این امکان وجود دارد و تمام بلیت ها را مکانیزه نمی فروشند. تازه شما بلیت را اینترنتی می خریدی اما باز به شیوه سنتی باید به استادیوم می رفتی چون بلیتت شماره مشخص نداشت و وقتی می رسیدی جایت را گرفته بودند و امکان بازپس گیری صندلی هم نبود.

بعد از این همه ضرر در 4 سالی که گذشته ، حالا این تیم ها گامی برداشتند برای حل مشکلات و ضرر .

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =