تسنیم نوشت: مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه شهید چمران اسوه انقلابی‌گری در علم و جهاد است، گفت: مسئولان خوب است به امثال شهید چمران و طهرانی‌مقدم‌ها تأسی کنند؛ میدان خدمت به مردم باز است، آنها چرا اقدامات دیگران را به نام خود می‌زنند؟

حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته طی سخنانی در جمع اساتید دانشگاه‌های یزد در مراسم سالگرد شهادت شهید چمران، با اشاره به ویژگی‌های این شهید گرانقدر، او را اسوه انقلابی‌گری در عرصه علم و جهاد دانست و گفت: مسئولیت‌پذیری شهید چمران برای ایفای نقش در راستای رسالت جهانی اسلام، الگوبودن در خدمت صادقانه و بی‌منت به مستضعفان، همراهی و همگامی با روحانیت بصیر و انقلابی، دشمن‌شناسی قوی و عزم جدی برای مقابله با دشمن و سخت‌کوشی در مجاهدت، از جمله مهمترین ویژگی‌های شخصیتی این شهید با اخلاص است.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: شهید چمران، انسان صادقی بود و در عرصه‌های سخت، نیمه سخت و نرم، با صداقت تمام و صفا و صمیمیت حضور داشت و این جزو ویژگی‌های شخصیتی او بود. اما در مقابل این الگوی حضور به موقع در صحنه‌های مقابله با دشمن، متاسفانه این روزها می‌بینیم که برخی مسئولان برای عقب‌ماندگی خود در عرصه‌های مورد انتظار مردم، به مطالبی خلاف واقع متوسل می‌شوند. این مسئولان باید بدانند که نمی‌شود با مردم عملیات روانی انجام داد، بلکه باید با دشمنِ مردم و کشور، عملیات روانی کرد.

مقدم‌فر ادامه داد: مسئولان باید با مردم با صداقت عمل کنند، به طوری که حتی اگر در مسئله‌ای، موضوع به ضررشان هم بود، طبق نظر اهل بیت (ع)، مسئولان موظفند که با مردم صادقانه برخورد کرده و آنچه که صحیح است را بیان کنند. مثلا اگر در موردی، یک اقدام شجاعانه توسط یک نهاد و دستگاهی انجام شده که مورد تقدیر و تشکر مردم هم هست، لازم نیست برای اینکه عقب‌ماندگی خود را جبران کنید، بگویید که ما در این اقدام مشارکت و حضور داشته‌ایم، در حالی که شما در صحنه حضور نداشته‌اید و این خلاف واقع است.

وی افزود: البته میدان برای مبارزه با دشمن باز است، شما می‌توانید در صحنه‌های دیگر مقابله با دشمنان ملت ایران، تلاش کنید و گزارش کارهای انجام شده را به مردم اعلام کنید ولی لازم نیست که اقدامات دیگران را به نام خودتان بزنید.

مشاور فرمانده کل سپاه اضافه کرد: مسئولان خوب است به امثال شهید چمران و طهرانی‌مقدم‌ها تأسی کنند، میدان خدمت به مردم باز است، آنها چرا اقدامات دیگران به نام خود می‌زنند؟

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679334

برچسب‌ها