مهر نوشت: رئیس پلیس‌راه استان اردبیل بیشترین علت وقوع تصادفات تابستانی در محورهای مواصلاتی استان را واژگونی خودرو عنوان کرد.

حجت فتاحی در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی اردبیل گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سفرهای تابستانی بیشترین دلیل وقوع تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه و واژگونی خودرو است.

وی افزود: به منظور فرهنگ‌سازی در رانندگی مطمئن امسال برای اولین بار طرحی در استان اردبیل اجرا شده است و پیام‌های ترافیکی در زیر تابلوهای راهنمایی و رانندگی نصب شده است.

رئیس پلیس‌راه استان با اشاره به نصب ۵۰۰ بنر در جاده‌های استان تأکید کرد: پلیس حق کمین و مچ‌گیری در محورها را ندارد و به صورت شفاف وضعیت جاده‌ها را رصد می‌کند.

فتاحی تأکید کرد: علاوه بر این ۱۰ نقطه در محورهای مواصلاتی استان شناسایی شده که به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان عمدتاً واژگونی‌ها در این نقاط به ثبت رسیده است.

وی افزود: با وجود اینکه قرار بود طرح‌های ایمن‌سازی در این نقاط از سوی فرمانداران اجرا شود اما عملاً هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس پلیس‌راه استان متذکر شد: انتظار می‌رود با برپا کردن چادرهای راهنمای مسافر در این نقاط زمینه توقف کوتاه‌مدت راننده، استراحت وی و مجدداً بازگشت به سفر فراهم شود.

فتاحی در عین حال به کاهش تصادفات فوتی در جاده‌های استان طی سه سال متوالی اشاره کرد و افزود: از سال ۹۳ تا ۹۵ و در ادامه سه‌ماهه نخست سال ۹۶ شاهد کاهش تصادفات هستیم.

وی تأکید کرد: در برخی استان‌ها وضعیت تصادفات سینوسی و برخی سال‌ها افزایش و برخی سال‌ها کاهش است اما در استان اردبیل شاهد کاهش مستمر تصادفات هستیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =