سیدرضا صالحی‌امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید با دیدن «هفت روز از تیر شصت» که به زندگی آیت‌اله بهشتی می‌پردازد دقایقی از زندگی سیاسی خود را مرور کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدرضا صالحی‌امیری که شامگاه یکشنبه ۲۵ تیر خود را به انتهای مراسم جشن تولد داود رشیدی و افتتاح نمایشگاهی از وسایل شخصی، نامه‌ها و یادداشت‌های این هنرمند فقید در لابی سالن اصلی مجموعه تئاترشهر رساند در ادامه به تماشای نمایش «هفت روز از تیر شصت» به نویسندگی کامران شهلایی و کارگردانی شهلایی به همراه محمد لارتی نشست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان دیدن این نمایش در مورد آن گفت: «من و بسیاری از هم نسلانم حادثه هفتم تیر را درک کرده‌ایم زیرا در همان فضای سیاسی زندگی می‌کردیم و همچنان معتقدیم حیات انقلاب اسلامی ناشی از مقاومت شهدای هفتم تیر است. ما بر این باوریم که ریشه‌های تنومند نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون شهدای انقلاب به ویژه سیدشهدا آیت‌اله بهشتی است که درود و رحمت خداوند بر آن‌ها باد.»

او افزود: «در مدتی که شاهد اجرای این نمایش بودم، دقایقی از زندگی سیاسی خودم را مرور کردم. من بر این باورم که امروز حیاتمان را مدیون خون پاک شهدای هفتم تیر هستیم و جوانان عزیزمان بدانند بقا، هویت و تداوم حیات ایران مدیون شهدای انقلاب اسلامی است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص نمایشگاه آثار داود رشیدی و جشن تولد او در غیابش گفت: «داود رشیدی بزرگمردی در جامعه هنری است که همه ما مدیون هنرنمایی‌های او در عرصه‌های مختلف هستیم. او از معدود کسانی است که در گفتمان تئاتر در سرزمین ما تاثیر بسزایی داشته و می‌توان گفت که بسیاری از هنرمندان تئاتر کشورمان مدیون حضور او و هم نسلانش هستند.»

او در پایان با اشاره به این که در چند روز گذشته دیداری با خانواده رشیدی داشته است، بیان کرد: «امروز (یکشنبه ۲۵  تیر) برحسب وظیفه به تئاترشهر آمدم تا با قرائت فاتحه‌ای یاد این هنرمند را به سهم خود گرامی دارم.»

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =