بررسی زوایای مذاکرات هسته‌ای ایران و اروپا در یک کتاب

علیرضا ثمودی پیله‌ور در کتاب «سیاست اروپایی و برنامه هسته‌ای ایران» به زوایای مختلف مذاکرات ایران و اروپا پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب «سیاست اروپایی و برنامه هسته‌ای ایران» نوشته علیرضا ثمودی پیله‌ور از سوی انتشارات دانشگاه مفید منتشر شد.

این کتاب که مقدمه محمدکاظم سجادپور در ابتدای آن منتشر شده است به دنبال ارائه تصویری روشن و فهمی عمیق از رویکرد دولت‌های عضو اتحادیه اروپا در قبال برنامه هسته‌ای ایران است.

در این اثر تلاش شده است تا دلایل ورود و نقش آفرینی اتحادیه اروپا در برنامه هسته‌ای ایران مورد توجه قرار بگیرد.

نویسنده «سیاست اروپایی و برنامه هسته‌ای ایران» را در چهار فصل به نگارش درآورده است که در فصل اول به تاریخچه تلاش‌های کشورهای اروپایی برای رسیدن به سیاست مشترک در حوزه سیات خارجی و پیمان‌های اروپایی تصویب شده در این حوزه می‌پردازد.

فصل دوم چهار حوزه اختلافی میان تهران و بروکسل از زمان پیروزی انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد که این چهار حوزه شامل سلاحهای کشتار جمعی، تروریسم، منازعه اعراب و اسراییل و حقوق بشر می‌شوند.

بررسی تلاش‌های آمریکا برای امنیتی سازی برنامه هسته‌ای ایران با استفاده از اصول مکتب کپنهاگ موضوع دیگری است که این نویسنده در سومین فصل کتاب به آن پرداخته است و چهارمین فصل این کتاب نیز به بیان دلایل تغییر رویکرد بروکسل در قبال برنامه‌های هسته‌ای ایران اختصاص دارد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «در میان بازیگران فراملی و قاره‌ای با تاثیر جهانی، اتحادیه اروپا بی‌تردید پدیده‌ای قابل توجه و قابل مطالعه است. آنچه اهمیت دارد، کنش‌گری اتحادیه اروپا در مناسبات بین‌المللی امروز است. این اثر تلاشی برای شناخت دقیق و علمی‌تر اتحادیه اروپا به عنوان یک کنش‌گر بین‌المللی در یکی از اصیل‌ترین موضوع‌های روابط بین‌المللی معاصر یعنی پرونده هسته‌ای ایران است.»

این اثر در 401 صفحه و با قیمت 26 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =