واحد مرکزی خبر نوشت: رئیس جمهور ترکیه از آلمانی‌های ترکیه ای تبار خواست در انتخابات پارلمانی آتی به احزاب دموکرات مسیحی آلمان، سوسیال-دموکرات آلمان و سبزها رأی ندهند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه مداخله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مبارزات انتخابات پارلمانی آلمان را محکوم کرد.

رئیس جمهور ترکیه روز جمعه از آلمانی‌های ترکیه ای تبار خواست در انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر به احزاب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (CDU) ، سوسیال-دموکرات آلمان (SPD) و سبزها رأی ندهند و آنها را دشمن ترکیه خواند.

وزیر امور خارجه آلمان که از حزب سوسیال-دموکرات آلمان است، در گفتگویی با نشریات داخلی این کشور گفت: « این یک دخالت استثنایی در حاکمیت کشور ماست.»

وی افزود: «‌این مداخله اردوغان در مبارزات انتخاباتی نشان می دهد که وی می خواهد پیش از انتخابات 24 سپتامبر مردم را رو در روی یکدیگر قرار دهد.»

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
    5 0
    لطفا در رابطه با گسترش بی سابقه آلودگی مگس های سفید در سطح شهر از مسئولین پیگیری نمایید این حشرات باعث انتقال انواع بیماری و عفونت هستند که کمترین آنها بروز واکنش های آلرژیک در چشم و دستگاه تنفسی است که با چند روزی مراجعه به درمانگاه های سطح شهر به خصوص پایین شهر که شهرداری ها اصلا رسیدگی ندارند متوجه فوران این اپیدمی خواهید شد این حشرات میتوانند ناقل انواع بیماری ها از جمله وبا و ... نیز باشند کافیست در منطقه ای آلودگی گسترش یابد تا تمام شهر به بزرگترین اپیدمی مرگ آور در کسری از ثانیه مبتلا شوند متاسفانه سازمان ها و نهادهای مسئول مانند وزارت بهداشت , شهرداری ها , محیط زیست و سایر نهادهای دخیل نه تنها خود کاری نمیکنند بلکه همکاری لازم را نیز با یکدیگر نداشته و ندارند
    • بی نام IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
      0 1
      چرا ناشکری میکنید ... اینهمه چسب زرد رو درختا زدن میدونین چه کار بزرگیه؟؟؟؟؟؟ شهرداری کولاک کرده