۰ نفر
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۱

ایرنا نوشت: به دنبال رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ دو کشور متحد را تهدید به تلافی بی رحمانه کرد.

خبرگزاری یونهاپ، ارتش کره شمالی امروز تهدید کرد که آماده تلافی بی رحمانه در قبال رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا است.
براساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، ارتش این کشور با یادآوری اینکه آمریکا هشدار پیونگ یانگ را مبنی بر انتخاب درست نادیده گرفته، تنبیه بی رحمانه را به واشنگتن وعده داد.

سخنگوی ارتش کره شمالی گفت: آمریکا باید مسئولیت نتایج فاجعه بار رزمایش اش را بپذیرد، چرا که مقابله نظامی با ما را انتخاب کرده است.
سئول و واشنگتن از دیروز رزمایشی 10 روزه را آغاز کرده اند که 17 هزار و 500 نیروی آمریکایی و 50 هزار نیرو از کره جنوبی در آن شرکت دارند.

پیونگ یانگ که پیش و پس از آغاز این رزمایش بارها نسبت به عواقب آن هشدار داده، این رزمایش را تمرین تجاوز توصیف و آن را محکوم کرده است.

ارتش آمریکا در بیانیه ای از رزمایش مشترک با کره جنوبی دفاع کرده و افزوده است که این اقدامات توان واشنگتن برای حمایت از متحدانش را افزایش خواهد داد.

این رزمایش که هر ساله از سوی دو متحد علیه کره شمالی انجام می شود، امسال با تنش های بی سابقه میان آنان و کره شمالی همزمان شده است.

پیونگ یانگ که به تازگی دو آزمایش موشک قاره پیما انجام داده و در پی آن گمانه ها در توانایی این کشور برای هدف قرار دادن خاک آمریکا افزایش یافته است، در اوج جنگ لفظی میان دو کشور، دولت واشنگتن را به حمله موشکی به تاسیسات نظامی آن در گوام تهدید کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز به کره شمالی هشدار داد که قدرت زرادخانه هسته ای آمریکا، قوی تر از هر زمان دیگری است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    4 1
    هارت وپورت هاي کره شمالي دقيقا رفتار صدام رو قبل از اغاز جنگ دوم خليج فارس ياداوري ميکنه ..بيچاره
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    1 0
    بزار اون تهدید با رحمانه هات تموم بشه بعد بی رحمانه هات رو شروع کن :