واحد مرکزی خبر نوشت: معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه با شیخ نعیم حسن، شیخ عقل (رهبر مذهبی) طائفه دروز لبنان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که صبح امروز در مقر بیت طائفه دروز، وردان، بیروت برگزارشد، حسین جابری انصاری با ابراز خرسندی از همدلی و توافق رهبران سیاسی و مذهبی لبنان، از نقش مثبت طایفه موحدین دروز در شکل گیری تفاهم ملی و برقراری ثبات سیاسی و اجتماعی در لبنان قدردانی کرد.

وی گفت: لبنان نماد همزیستی طوایف و مذاهب مختلف اسلامی و مسیحی و همچنین نماد مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیستی و تروریسم تکفیری است و پیام دیدار من از لبنان و دیدار با رهبران سیاسی و دینی لبنان این است که جمهوری اسلامی ایران از این همزیستی حمایت می کند.

شیخ عقل طایفه موحدین دروز لبنان هم در این دیدار با قدردانی از نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تبریک شروع به کار دولت جدید آقای روحانی، از نقش تاریخی کشورمان در همراهی با امت عربی و اسلامی تقدیر کرد.

وی در پایان با ابراز تاسف از فجایع انسانی در منطقه، بازگشت به قرآن و سیره نبوی را تنها راه حل رفع اختلافات و پایان دادن به خشونت ها و بحرانهای جاری در منطقه دانست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =