پاسخ غیر رسمی سخنگوی اپل به بستن اپلیکیشن‌های ایرانی

سخنگوی اپل تایید کرد که در هفته اخیر اپلیکیشن‌های ایرانی به دلیل تحریم از اپ استور حذف شده‌اند.

 

به گزارش خبرآنلاین، این سخنگو در پاسخ به سایت theverge تایید کرد که اپلیکیشن های ایرانی حذف شده اند اما از دادن توضیح بیشتر خودداری کرد.

این سایت نوشت در حالی که گوگل رفتاری متفاوت از خود نشان داده و فروشگاه اندرویدی خود را به روی ایرانی ها نبسته است، اپل تحت فشار دولت ترامپ مجبور به این کار شده است.

اپل در پاسخ به توسعه دهندگان نرم افزاری روی آی او اس که اپلیکیشن‌هایشان بسته شده گفته است: طبق قوانین تحریم اپ استور نمی تواند میزبانی، توزیع و یا تجارت هر نوع اپ ایرانی را پذیرا باشد.

در همین حال توسعه دهندگان ایرانی در اقدامی خودجوش در سایت change.org با نوشتن درخواستی رسمی از تیم کوک خواسته اند تا این مانع را برطرف کند.

تاکنون  2300 نفر این نامه سرگشاده را امضاء کرده و هشتگ #StopRemovingIranianApps نیز برای آن ایجاد شده است.

این سایت همچنین از پیگیری حقوقی وزیر جدید ارتباطات درباره بسته شدن اپ های ایرانی نوشت اما گفته نشده است که این کار چگونه انجام خواهد شد؟

اما در همین رابطه دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی یا OFAC نیز در نامه‌ای رسمی درباره این رخداد و در پاسخ به یکی از توسعه دهندگان ایرانی چنین پاسخ داد:
{علی رغم لغو برخی تحریم های ثانویه در نتیجه طرح اقدام جامع یا JCPOA همچنان صادرات فناوری بر اساس بند 560.204 و انجام معاملات مالی با ایرانی‌ها طبق ITSR ممنوع است.}

عکس کارمندان اسنپ که این هفته اپلیکیشن‌شان از روی اپ استور حذف شد.

اپ های حذف شده به شرح زیر است:

Delion/  DigiKala/  AloPeyk/  Takhfifan/  Alibaba/  Tap30/  Snapp/  Hamloo/  Reyhoon

فعلا سه اپ Divar، Netbarg و Aparat  حذف نشده‌اند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    خوب با این اوضاف باید گوشی اندرویدی خرید.
    • بی نام A1 ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      37 98
      خیلی خوبه که اپ های ایرانی کلا در همه جا تحریم شوند به نفع امنیت کاربران ایرانی است این اپ ها به راحتی و با یک تلفن از جاهایی که همه می دونیم هرچی بخوان در اختیارشون می ذارن یادتون باشه اینجا امریکا نیست و ما حریم خصوصی نداریم من که می رم از تیم کوک تشکر کنم.
    • بی نام DE ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      81 8
      مگه چه کار می کنی؟ اتفاقا آمریکا سرورهای قوی داره و همه اطلاعات رو نگه می داره و پردازش می کنه، ولی ایران پول نداره این همه سرور بخره و اطلاعات جمع آوری نمی کنه که ببینه غلام دیروز مخ کی رو زده...
    • بی نام DE ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      17 2
      آقا یا خانم عقل کل، من مهندس کامپیوتر در خارج از کشورم و می دونم که پردازش این همه داده خام چقدر کامپیوتر و برق نیاز داره. زندگی خصوصی شما به هیچ دولتی مربوط نیست اما آمریکا برای توسعه هوش مصنوعی همه این اطلاعات رو جمع آوری و پردازش می کنه که خیلی هم کار خطرناکیه. شما نمی دونی این همه داده کابران چقدر زیاده و چقدر سخت افزار و انرژی می خواد. برقی که سرورهای بزرگ نیاز دارند از برق مصرفی تهران پیشی می گیره. ایران پول این کارها و سخت افزارش رو نداره، چون سخت افزار مخصوص این کارها رو نمی شه از بازار رضا خرید و باید سفارش مستقیم به آی بی ام و اینتل و امثالهم داد که اونها حتی به اروپا هم راحت نمی فروشند چه برسه به ایران. شما هم فکر نکن زندگی خصوصی ات واسه کسی اینقدر مهمه. نه نیست.
    • بی نام DE ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      4 9
      ببین جوون، زندگی شخصی تو واسه هیچ کس مهم نیست. اینکه تو با کی باشی به اندازه خودت بی اهمیته. اگر قراره از زندگی شخصی کسی جاسوسی بشه واسه اینه که تو رقابت اقتصادی باهاش کاری نمی تونند بکنند و اینطوری می خوان زمین اش بزنند و امثالهم. وگرنه به زندگی شخصی وکیل و مدیر و جراح و من و تو کاری ندارند. اگر تو توهم این رو داری که ازت داره جاسوسی می شه حتما باید به فکر درمان باشی چون این بدبینی ریشه در شخصیت تو داره. این رو به راحتی با کمی مطالعه روانشاسی می تونی بهش پی ببری. تو فکر می کنی آمریکا آرمان شهره. ولی باید بری چند سال اونجا زندگی کنی که بفهمی چقدر با اون چیزی که فکر می کنی فرق داره. باید بری ببینی که حریم خصوصی آمریکایی چطوره. باید توی کشور کاپیتالیسم باشی که علیه شهروندان رو بفهمی یعنی چی.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      9 4
      اینائی که میگن مگه چیکیرمیکنی که میگی حریم خصوصی اگه حریم خصوصی مهم نیست شما هرروز همه‌ی تماسات با خانوادت وتمام حسابهای بانکیت وموجودیشون واسامی همه‌ی فامیلتون واعضای خانوادتون باشغلشون روبزارید توهمین سایت تاماهم‌مطلع بشیم.
    • بی نام DE ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      3 5
      حریم خصوصی مهمه. ولی برای دولت ها نه. شما چرا همه چی رو با هم قاطی می کنید؟؟؟؟ معلومه که کسی دوست نداره اره و اوره و شمسی کوره از زندگی اش خبردار بشن. اما دولت ها برای چیشونه که بدونن تک تک اعضای اون کشور چه غلطی می کنند؟؟ اگه از حال مردم خبر داشتند که مردم همه دنیا از دولت هاشون ناراضی نبودند. آی کیو شما واقعا پایینه یا دارید شوخی می کنید؟؟
    • بی نام DE ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
      9 4
      شنبه 4 شهریور 1396 23:40:18 اینها خودشون نون خور همین سیستم هستن بهشون زور اومده مردم اگاهی دارن و رسانه های ازاد دنیا دستشون رو رو کردن
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    102 3
    اینها همش فیلمه / اپل اگر بخاد می تونه جلوی ترامپ وایسه / اما نمی خاد / وقتی گوگل وایساده چرا اپل نایسته؟
  • بی نام DE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    86 6
    وقتی گوشی های اپل از بازار جمع می شد همه شاکی بودند. اپل باید فروشگاه رسمی در ایران بزند تا خریداران دستشان به جایی بند باشد. نه اینکه گوشی بخرند و مخصوصا در تهران که با اسنپ اینقدر جا به جا می شوند اینطور گوشی شان بی مصرف شود.
    • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      45 2
      اون موقع واسه سود جیب مالیات خودشون بود نه علیه اپل
  • بی نام US ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    74 12
    اپل بسیار بیزینسی فکر می کند/ الان همه گوشی ها قاچاق است و اپل رسما به تجار ایرانی نمی فروشد / چون اگر اینطور بود باید دفتر و دستک می زد/ اگر در ایران هم اپل را تهدید کردند در واقع اپل نبود که تهدید می شد بلکه تجار ایرانی و برادران قاچاقچی بودند که باید شیتیل می دادن . حالا بعضی هاشون می دهند . همین/ حالا شما جای اپل بودید با ایرانی جماعت معامله می کردید؟
    • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      123 1
      6 میلیون گوشی به ایرانی ها فروخته بدون هیچ گونه ضمانت و خدمات پس از فروشی این توی دنیای امروز یعنی سود خالص البته می دونه ایرانی ها باز می خرند ... دیگه شرکت های بین المللی هم ایرانی ها رو شناختند که هر چی بیشتر بهشون توهین بشه ، بیشتر می خرند .
  • کورش DE ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    89 10
    ایرانی ها یر هر چیزی کمپین می زنن حالا بهتر نیست کمی غیرت به خرج بدهند و کمپین تحریم محصولات اپل رو ایجاد کنند. هرچند بعید می دونم چنین کاری صورت بدهند.
  • بی نام A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    44 3
    ﻛﺠﺎﻱ ﺩﻧﻴﺎ ﮔﻤﺮﻙ ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺠﻮﺯ ﻭﺭﻭﺩ اﭘﻞ ﻣﻴﺪﻩ. ﭼﺮا ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ و ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ,اﻭﻧﺎ ﺑﻴﺰﻧﺴﻤﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ
  • بدون نام ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    13 47
    از وزير جوان خوشم اومد ، اخه ما يه مشكلي كه در ايران عزيز داريم مسوولان با وجود اينكه انواع اعتراضها و انتقادها رو ميشنوند به خودشون زحمت پاسخگويي نمي دن اما اين وزير حرف دل جوانها رو شنيده
  • بی نام A1 ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    40 6
    احتمالا به گوگل هم کشیده بشه نظرم داره راجب به برجام و حرف مسئولان عوض میشه گفتن این تحریم های جدید تحریم نیست پس چی شد؟ حتی قبل از برجام هم این اتفاق نیفتاده بود
  • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    16 35
    یهودی ها توی وزارت خزانه داری هستن و کلید کردن/
    • بی نام DE ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      32 2
      اونها که همه جا هستند. داماد ترامپ، داماد هیلاری، خود سندرز، رئیس فیس بوک و ...
  • بی نام DE ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
    60 3
    ملت نخرید آیفف
  • هاشم IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    39 1
    ایرانی ها قربانی اند. هرچه بیشتر کتک میخورند بیشتر لذت می برند.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    19 0
    دیگه اپلیکیشن چیه که تحریمش کنن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    31 6
    راه حلش نخریدن آیفونه ولی چه کنم که بعضیا ...
    • بی نام CA ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
      3 1
      احسنت
  • بی نام IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    5 19
    گوشی ملی و اندروید ملی و اپلیکیشن ملی تولید و خریداری کنید تازه منت این خارجی ها رو نکشید مگه اینترنت ملی و موتور جستجوی ملی و ایمیل ملی راه اندازی نکردیم و چشم دنیا رو کور نکردیم والا با اون پیشرفت های غیر واقعی شون استقلال و حریم شخصی ما رو نشونه گرفتن خجالت هم نمی کشن ما خودمون از همه چیز بهترین شو داریم به شما هم نیاز نداریم ...
    • sasha A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      1 0
      دادا الان اپل و آمریکا از سر کوریشون دارن زرتو زرت تحریم میکنن فک کنم زیادی کورشون کردیم...