۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

ایسنا نوشت:در حالی که طی ماه های گذشته قیمت سیب زمینی و پیاز به دلیل آنچه که کمبود مقطعی تولید عنوان می‌شد افزایش یافته بود، به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار، قیمت‌ها با کاهش مواجه شده است و با گرانفروشی برخورد می‌شود.

طی ماه های گذشته قیمت پیاز و پس از آن سیب زمینی در بازار روند افزایشی پیدا کرده بود. به عنوان مثال هر کیلوگرم پیاز به بیش از ۴۰۰۰ تومان و هر کیلوگرم سیب زمینی به حدود ۳۰۰۰ تومان در بازار مصرف رسیده بود که به گفته مسئولان بخش خصوصی و دولتی کمبود مقطعی سیب زمینی و پیاز عامل اصلی آن بود.

البته طی این بازه زمانی وعده‌های بسیاری برای این محصولات تازه خوری داده شده بود اما ارزانی اتفاق نیفتاد و هر بار که بازار رصد می شد، نهایتا با کاهش قیمت لاک پشتی و بسیار جزئی مواجه می شدیم. حال آنکه قبل از آن افزایش قیمت ناگهانی سیب زمینی و پیاز چندین برابر این ارزانی های ناچیز بود.

اما به گفته حسین مهاجران- رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار- بازار به تدریج رنگ تعادل به خود گرفته و قیمت سیب زمینی و پیاز کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. به گونه ای که این محصولات اکنون به قیمت کیلویی ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان در بازار عرضه می شوند که البته باید قیمت آنها مجددا کاهش یابد و به کمتر از کیلویی ۱۰۰۰ تومان برسد.

قیمت منطقی پیاز و سیب زمینی نهایتا ۲۰۰۰ تومان 

وی با بیان اینکه در ادامه با عرضه محصولات پیاز و سیب زمینی از آذربایجان، همدان و ... قیمت آنها کاهش پیدا می کند و منطقی می شود، افزود: بر اساس قانون عرضه کنندگان میوه و تره بار در سطح شهر حق دارند نهایتا ۳۰ تا ۳۵ درصد به قیمت عمده ‌فروشی سیب زمینی و پیاز اضافه و آن را به مردم عرضه کنند که با این حساب محصولی که کیلویی ۸۰۰ تومان خریداری می شود باید حدود ۱۱۵۰ تومان فروخته شود و سیب زمینی و پیازی که کیلویی ۱۵۰۰ تومان خریداری می شود نهایتا باید به ۲۰۰۰ تومان برسد.

مهاجران گفت: گرانفروشی در بازار وجود دارد اما آنقدر محسوس نیست که اثرگذار باشد. البته ناظران اتحادیه دائما در حال رصد بازار هستند و با گرانفروشی هر قدر که باشد، برخورد می کنند.

 

39224

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =