62 درصد از درآمد صنعت موسیقی در نیمه اول 2017 در آمریکا از بابت فروش موسیقی به صورت جاری/ Streaming و آنلاین بوده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس گزارش RIAA ،موسیقی استریمینگ یا جاری اینک بخش اعظمی از فروش صنعت موسیقی را در آمریکا به خود اختصاص داده است و در نیمه اول 2017 بیش از 4 میلیارد دلار فروش موسیقی به کاربران فروخته شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن 17 درصد رشد را نشان می دهد.

سال گذشته کل فروش بالغ بر 7.7 میلیارد دلار شد و امسال در نیمه اول بخش استریمینگ 2.5 میلیارد دلار از فروش 4 میلیاردی را به خود اختصاص داد که 62 درصد را در بر می گیرد. از این رقم 1.7 میلیارد دلار خالص برای ثبت نام، 273 میلیون دلار بابت تبلیغات روی سرویس استریمینگ و 493 میلیون دلار نیز از بخش رادیو درآمدزایی شده است. کاربران برای قطع تبلیغات باید ثبت نام کرده و مشترک ماهانه شوند.

در حال حاضر 30 میلیون کاربر آمریکایی برای شنیدن موسیقی به صورت جاری / استریمینگ (نیاز به لود شدن روی حافظه قبل از پخش ندارد و سرعت به قدری بالاست که به راحتی شنیده شده و قطع و وصل نمی شود. گیرندهٔ محتوا نیاز ندارد که ابتدا تمام محتوا را بارگیری کند تا بتواند ان را نمایش بدهد، بلکه فرستنده می‌تواند محتوا را به صورت جاری ارسال کند، یا به اصطلاح «استریم»کند.) ثبت نام کرده اند.

گفتنی است فروش سی دی 3 درصد کاهش یافته است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =