باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک مقام مسوول گفت:براساس آخرین آمار وزارت بهداشت از 120 نفری که مبتلا به این بیماری شدند، 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

کریم امیری، معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی با اشاره به شیوع مجدد تب کریمه کنگو اظهار کرد: طبق روال همه ساله بیماری از اوایل اردیبهشت ماه آغاز و تا اواخر تابستان ادامه دارد.

وی افزود: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت تا پایان شهریور از 120 نفری که مبتلا به این بیماری شدند، 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

امیری با اشاره به اینکه 13 استان کشور درگیر این بیماری بودند، گفت: آمار فوتی ها تنها مربوط به استان های کرمانشاه، مازندران، اصفهان، هرمزگان،خراسان رضوی، فارس و سیستان و بلوچستان است و خوشبختانه در 5 استان یزد، گیلان، لرستان، اردبیل و کرمان مورد فوتی نداشتیم.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم که در ایام محرم گوشت مورد نیاز خود را از قصابی و مراکز مجاز خریداری کنند و از کشتار غیرمجاز دام در معابر اجتناب کنند.

به گفته وی، در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی انتظار می رود که مردم جهت نذورات خود گوسفند مورد نیاز را از کشتارگاه های مجاز خریداری کرده و پس از نگهداری 24 ساعته در پیشسرد اقدام به توزیع کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه مردم هشدارها را جدی بگیرند، افزود: با ذبح غیرمجاز دام در دامداری ها علاوه بر شیوع تب کریمه کنگو، احتمال انتقال بیماری تب مالت وجود دارد.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =