توجه جدی به راه اندازی اورژانس دریایی در مازندران

رئیس اورژانس 115 محمودآباد گفت: راه اندازی اورژانس دریایی در طول نوار ساحلی مازندران موجب کاهش آمار تلفات جانی در سواحل و افزایش خدمات اورژانس بموقع به مسافران خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مازندران،حمید رضا فرنیا رئیس اورژانس 115 محمودآباد در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما در محمودآباد گفت: شهرستان محمودآباد به موجب بهره مندی از 30 کیلومتر ساحل آزاد و قابل دسترس برای عموم همه ساله در ایام تعطیلات شاهد حضور گسترده مسافران از اقصی نقاط کشور می باشد که عدم آشنایی با فن شنا و شنا در مناطق ممنوعه موجب غرق شدن گردشگران شده و همچنین عدم استقرار تاسیسات اورژانس بمنظور امداد رسانی بموقع به مصدومان موجب افزایش شمار غرقی ها در این شهرستان میگردد. 

حمیدرضا فرنیا با اشاره به اینکه ترافیک سنگین خیابان های محمودآباد در ایام تعطیل که موجب کاهش زمان حضور بموقع آمبولانس در نقاط اعزامی شده گفت: اورژانس دریایی با توجه به اینکه محمودآباد تنها شهر در مازندران می باشد که از بیمارستان ساحلی بهره ند می باشد می تواند کمک شایانی در نجات جان بموقع حادثه دیدگان گردد
حمیدرضا فرنیا 115 با بیان اینکه حدود 20 درصد رشد پوشش ماموریتی اورژانس در 6 ماه نخست سال 96 با سه هزار و 893 پوشش ماموریتی صورت گرفت، اظهار کرد: در 6 ماه نخست سال 95، سه هزار و 256 ماموریت انجام شده و که این میزان در سال 96 با رشد 20 درصدی 99 درصد ماموریت‌ها از سوی اورژانس پوشش داده شد.
وی با اشاره به اینکه اورژانس محمودآباد از سال 80 راه اندازی و به بهره برداری رسید، افزود : 16 سال از آغاز فعالیت اورژانس محمودآباد می گذرد و تاکنون 34 هزار و 453 ماموریت انجام گرفت و اورژانس تاکنون صاحب 5 پایگاه فعال در سطح شهرستان است.
فرنیا از اضافه شدن تجهیزات و اعتبارات به اورژانس محمودآباد در دولت یازدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: 2 میلیارد و 10 میلیون تومان دو دستگاه آمبولانس، 10 میلیون تومان یک دستگاه موتور آمبولانس که از نخستین روز نوروز امسال در سطح شهر استفاده از آن آغاز شد و 500 میلیون تومان امکانات روز هزینه شد.
وی خاطرنشان کرد: این اورژانس از نظر استاندار در جایگاه مناسبی قرار دارد و در برنامه ششم توسعه اضافه شدن دو پایگاه در روستاهای خشت سر و احمدآباد محمودآباد پیشنهاد داده شد.
رئیس اورژانس 115محمودآباد از افتتاح نخستین ایستگاه سلامت اورژانس کشور در محمودآباد خبر داد و گفت: هزار و 400 نفر را کمتر از 20 روز کمک های اولیه مانند فشار خون، قند خون و تست قلب صورت گرفت و در این میان 6 نفر از مراجعه کنندگان در کمتر از 2 ماه با بیماری فشار خون بالا تشخیص داده شدند.
فرنیا اظهار کرد: برای نخستین بار طرح هر خانواده یک امداد گر در سطح شهر اجرا شد که به مدت 4 شب و 4 روز در روستای گلیرد محمودآباد آغاز شد.
وی با بیان اینکه طرح همیار اورژانس کشور در محمودآباد برای نخستین بار با تلاش اورژانس برگزار شد، گفت: دوره اول آموزش زمستان 95 با 30 نفر آغاز و تابستان امسال با حضور 160 نفر از اقشار مختلف شهر ادامه یافت.
رئیس اورژانس 115محمودآباد خاطرنشان کرد: این دوره ها 30 ساعت عمومی و کمک های اولیه و 4 روز عملی است که طی دو آزمون عملی و تئوری با نظارت اورژانس کشور آزمون برگزار می شود و بعد از قبولی با دریافت 80 درصد نمره داوطلبان به عنوان همیار اورژانس آغاز فعالیت می‌کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =