۰ نفر
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۰
توکیو بدون توقف با یک داور کشتی

ورزش استان مازندران از همان روزهایی که المپیک بنا شد در آن حضوری پر رنگ داشته و اولین مدالش را هم 61 سال پیش توسط امامعلی حبیبی در رشته کشتی بدست آورده است، اما علیرغم کسب مدال های پرتعداد در این آوردگاه بزرگ دنیا، هنوز مازندران نتوانسته در بخش قضاوت سهمی در میادین المپیک داشته باشد.

امیرحسین حق جو/این روزها اما اخبار خوشی به گوش می رسد، گویا طلسم حضور داور مازندرانی در المپیک در حال شکستن است، این مهم ظاهرا از عهده یک داور جوان نوری در رشته کشتی به نام نیما صادقی بر می آید.

صادقی 33 ساله وقتی جایش را در بین ورزشکاران مازندرانی تنگ دید، خیلی زود رخت قضاوت برتن کرد، تا از این راه انگیزه و استعداد خود را به منصه ظهور برساند.
وی سریعتر از آنچه که فکرش را می کرد در قضاوت پیشرفت کرد و پس از قبولی در آزمون تئوریtype 4 ، در آزمون عملی آن نیز در لهستان همزمان با رقابت‌های آزاد و فرنگی قهرمانی زیر 23 سال های جهان شرکت کرد تا به زودی صاحب بالاترین درجه داوری کشتی دنیا یعنی مدرک S1 شود از همین رو یکی از گزینه های جدی قضاوت در المپیک است تا بدین طریق طلسم بزرگی را برای مازندرانی ها بشکند.
نیما صادقی که اکنون از معدود داوران المپیکی کشورمان است چندی پیش به عنوان رئیس کمیته داوران هیئت کشتی استان مازندران نیز انتخاب شد که با توجه به جوان بودن وی، می‌توان به توانایی‌های بالای وی در این عرصه پی برد.
البته در حال حاضر اردوان صاحب، محمد ابراهیم امامی و محمد مصلایی پور سه‌ داوری هستند که در لیست داوران المپیکی (درجه S یک) اتحادیه جهانی حضور دارند و به زودی نیما نیز به این جرگه اضافه خواهد شد و امید اول مازندران برای شکستن طلسم خواهد بود.
اکنون نوبت مسئولان سیاسی و ورزشی مازندران است تا با حمایت جدی از نیما صادقی بر خلا شش دهه ای عدم حضور داور مازندرانی در المپیک پایان دهند، چراکه نگاه فدراسیون کشتی نیز به این داور نوری دوخته شده است.
صادقی چند سالی سخت تلاش کرده است، زبان انگلیسی اش را تکمیل کرد و در میادین بزرگ سوت زد، دیگر راهی نمانده و باید از همین الان به فکر آن بود که خلا نبودن حتی یک داور مازنی در تاریخ المپیک و در همه رشته ها را پر کرد. نیما صادقی بهترین گزینه است و از حمایت خاص هیات کشتی هم بهره می برد اما لازم است تا اداره کل ورزش و جوانان مازندران هم به صادقی اطمینان خاطر بدهد که برای رسیدنش به آنچه لایقش است، کنارش خواهد بود.
صادقی سال گذشته در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها با بیان اینکه هنوز هیچ داوری از مازندران در هیچ یک از ورزش‌ها نتوانسته است در المپیک حاضر شود، اظهار امیدواری کرد: تاکنون با قضاوت در تورنمنت‌های معتبری همچون مسابقات جهانی بوداپست به تجربیات ارزنده‌ای دست یافتم و امیدوارم که بتوانم این سیر صعودی را ادامه داده و در آینده به‌عنوان نخستین داور مازندرانی در مسابقات المپیک حاضر شوم و پس از آن به مهم‌ترین هدفم که مدرسی در اتحادیه جهانی کشتی است، برسم.
و در پایان باید گفت با پشتکاری که از نیما صادقی دیده ایم قطعا وی به آرزوهایش خواهد رسید به شرطی که حمایت مسئولان ورزش استان و کشور را هم داشته باشد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =