ایسنا نوشت: درحالیکه توجه جهانی به مساله خاورمیانه معطوف شده، رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی به اوضاع سیاسی کشورش و همچنین احتمال بروز جنگی جدید با اسرائیل پرداخت.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی در پاسخ به این سوال که آیا بحران سیاسی در این کشور حل و فصل شده است، گفت: من مطمئنم، چون دیگر بین لبنانی‌ها درباره حل این بحران اختلافی نیست و من فکر نمی‌کنم آنهایی که چنین بحرانی را سبب شدند آن را بار دیگر تکرار کنند.

پس از آنکه سعد حریری، نخست وزیر لبنان حین اقامت در عربستان استعفا کرد، اوضاع سیاسی در لبنان به طرز غیرمنتظره‌ای دگرگون شد. او پس از بازگشت به لبنان از طریق فرانسه و رایزنی با میشل عون استعفایش را پس گرفت.

میشل عون در جریان سفر ماه دسامبرش به ایتالیا اعلام کرد که اوضاع در لبنان به حالت عادی بازگشته است.

رئیس جمهوری لبنان درباره احتمال بروز جنگ میان کشورش با اسرائیل، بروز جنگی قریب‌الوقوع میان دو طرف را رد کرد و گفت: پس از جنگ ژوئیه ۲۰۰۶، اسرائیل دیگر به لبنان حمله نمی‌کند چون نمی‌تواند به داخل مرزهای لبنان رخنه کند.

در جریان جنگ ژوئیه در لبنان که در حد فاصل ژوئیه تا اوت ۲۰۰۶ رخ داد، بیش از ۱۰۰۰ تن که اکثرا از طرف لبنانی بودند، کشته شدند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    0 0
    میشل عون هم مثل حریریی ترسو هست .چرا سید امور را به دست نمیگیرد