روزنامه جوان نوشت: انتشار ویدئویی انیمیشنی که در آن ارتش عربستان به سرعت با حمله به زیر‌ساخت‌های ایران و نابودی آنها، تهران را فتح می‌کند، با تمسخر و انتقاد کاربران عرب در فضای مجازی روبه‌رو شد.

روزنامه «الرياض» وابسته به خاندان سعودي كه پيش از اين نيز با انتشار كاريكاتورهاي توهين‌آميز و نژاد‌پرستانه به نظام اسلامي و مردم ايران حمله كرده بود، اين‌بار با انتشار يك انيميشن ويدئويي پنج دقيقه‌اي، اوج آرزوهاي كودكانه آل‌سعود و وليعهد اين كشور عليه كشورمان را به تصوير كشيد. روزنامه الرياض مدعي است اين ويدئو با نام «بازدارندگي عربستان» كار جوانان سعودي است و آن را از يك حساب توئيتر برداشته است. اين روزنامه مدعي است، ويدئوي حمله عربستان به ايران حاوي اطلاعات مهمي درباره سيستم بازدارندگي عربستان در زمين، آسمان و درياست. الرياض در تمجيد از اين ويدئو آن را نشان‌دهنده بخشي از عمليات واقعي! ناميده است.

اين ويدئو كه كيفيت توليد آن چيزي بيشتر از كليپ‌هاي آماتوري نيست، با جمله‌اي از محمد بن سلمان وليعهد عربستان شروع مي شود كه تهديد مي‌كند جنگ را به داخل ايران خواهد كشاند. داستان كليپ نيز از آنجايي آغاز مي‌شود كه يك كشتي پشتيباني نيروي دريايي سعودي در آنچه يك عمليات انسان‌دوستانه ناميده مي‌شود، از سوي يك ناو ايراني كه شباهت زيادي به ناو جمكران دارد و تعداد زيادي قايق‌هاي تندرو با پرچم سپاه پاسداران، مورد حمله قرار مي‌گيرد. ناو سعودي كمك مي‌خواهد و در عرض چند لحظه، ناو جنگي سعودي با حمله‌اي سنگين همه قايق‌هاي تندرو ايراني را منهدم مي‌كند. ناو سعودي گزارش موفقيت خود را به اتاق فرماندهي ارتش سعودي كه محمد بن سلمان در آن مستقر است، مي دهد. در اين حين افسران حاضر در اتاق جنگ به محمد بن سلمان خبر مي‌دهند ايران موشكي را به سمت سعودي شليك كرده‌است. با دستور وليعهد سعودي سيستم دفاع موشكي پاتريوت فعال‌شده و موشك ايراني را در آسمان نابود مي‌كند. اين‌بار نوبت به ارتش سعودي مي‌رسد كه تلافي كند. با دستور وليعهد، هواپيماهاي جنگي F15 به پرواز درآمده و با هدايت هواپيماهاي جاسوسي آواكس، به سمت ايران حركت مي‌كنند.

محمد بن سلمان دستور شليك موشك هاي دور‌برد به سمت نيروگاه هسته‌اي بوشهر و يك پايگاه نيروي هوايي سپاه را مي دهد و موشك ها به دقت تمامي زير‌ساخت‌ها را از بين مي‌برند. اين ويدئو در سايت روزنامه الرياض و همچنين شبكه الجزيره قطر با كامنت‌هاي هجو‌گونه كاربران عرب مواجه شده ‌است. يكي از مخاطبان الجزيره در كامنتي با تشبيه وليعهد سعودي به يك كودك نوشته است: «وقتي اين كارها را مي‌بينيد، مي‌دانيد كه پشت آنها كودكي است كه از زندگي چيزي نمي‌داند، بلند شويد‌، جرئت كنيد و دست خود را از روي زمين برداريد تا پاسخ آنها را ببينيد.‌»

اين كاربر با اشاره به بمباران‌هاي بي‌نتيجه يمن از سوي عربستان يادآور مي‌شود كه عربستان در مقابل حوثي‌هايي كه فقط سلاح سبك دارند، شكست خورده است! كاربر ديگري نوشته اين كار براي عربستان دستاورد بزرگي است و مي‌تواند روحيه مردم را باز‌گرداند! وي از سعودي‌ها خواسته از اين بازي‌ها براي آزادي فلسطين از اشغال اسرائيل نيز بسازد. كاربر ديگر، عربستان را مستعمره امريكا معرفي كرده و ديگري آن را نشان‌دهنده ناداني وليعهد عربستان دانسته‌است كه قبل از مشورت سراغ جنگ مي‌رود. يكي ديگر از كامنت‌گذاران يادآور شده كه عربستان بايد چند ميليون سرباز به استخدام در‌آورد و از امريكا ميلياردها دلار اسلحه بخرد،‌ در حالي اكنون در جنگ سوريه بازنده است! شخص ديگري نوشته: عربستان بعد از شكست‌هاي متعدد در حالي كه به تركيه و قطر غبطه مي‌خورد، اين فيلم را ساخته تا روحيه بگيرد! يك كاربر سعودي نيز نوشته كار بسيار ضعيفي است و هرگز ارزش انتشار ندارد. كاربر سعودي ديگري نيز خواستار آزادي بيت‌المقدس به جاي تهران شده است و نوشته ما خواهان جنگ با صهيونيست‌ها هستيم.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    این سلمانم میخواد بگه من خیلی خفنم و میخوام پادشاه بشم که هی دم از جنگ با ایران میزنه.اگرنه میدونه یک چاه نفتشون بترکه چی میشه.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
      4 3
      دیوونه ها نمیدونن نیروگاه بوشهرو بزنن کل کشوراشون نابوددمیشه مخصوصا امارات وقطر و...
    • بی نام DE ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
      7 1
      جنگ به هر دو طرف آسیب می زند نه یک طرف
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    شتر درخواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
  • بانام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    57 7
    اینقدر که این ها رو حلوا حلوا کردیم حالا این هم نتیجش
    • بی نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
      2 2
      آره والا
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    53 13
    این آرزو را بگور خواهند برد
  • بی نام A1 ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    35 5
    در قرن 21 و با پیشرفت تکنولوژی ، اسلحه و تاکتیک های نظامی ، دیگه هیچ کشوری نمی تونه بگه به لحاظ نظامی کاملا بر کشور دیگه برتری داره.بلکه جنگ بین هر دو کشور ، خسارات جبران ناپذیری به هر دو وارد میکنه.نمونه اش همین جنگ اعراب و یمن که می بینم چندین ارتش مدرن از پس یک ارتش ضعیف بر نمیان.پس هر کس در زمانه فعلی دم از جنگ بزنه ، قطعا احمقی بیش نیست مخصوصا اگر جنگ بین ایران و عربستان باشه که حداقل به لحاظ نیروی انسانی و موقعیت ژئوپولتیک ، برتری کاملا با ایران هست حتی اگه کل اعراب متحد بشن
  • amir A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    یکی اون انیمیشنی که داعش واسه ایران درست کرده بود رو نشون این خوشگل پسر بده و بهش یادآوری کنه الان داعش کجاست. ما هر قدر هم داخل کشورمون اختلاف داشته باشیم واسه درست کردن مملکتمونه. پای دشمن که بیاد وسط هممون یه طرفیم.
  • حسین IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    4 19
    به نظر من اگر عربستان خطایی ازش سر بزنه ما انقلابیها نمیریم بجنگیم شما روشنفکران برید کمی با سلاح کار کنید ببینیم این ادعای کشور داری که دارید چطور پیش میره . بعد از حمله عربستان به ایران ما به شما ماهیانه 20 میلیون تومان پول میدهیم یک لحظه وارد جنگ شوید . بسیار سپاسگذارم
    • بی نام DE ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
      9 0
      شما نباشید اصلا جنگی پیش نمی آید . خیالت راحت
    • بی نام DE ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
      5 1
      حسین جان اولا سپاسگزارم درست است دوما اگر امور دست ما بود ، این قدر وضغ خراب نمی شد که سعودی ها واسه ما شاخه و شونه بکشن