غارتگران آثار تاریخی در شاهین‌شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه از دستگیری 9 قاچاقچی اشیاء عتیقه حین حفاری غیر مجاز در منطقه تاریخی تخت سرخ بخش میمه این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ رجبعلي مختاري" فرمانده انتظامي شهرستان شاهين شهر و ميمه با اعلام اين خبر  گفت: ماموران اين فرماندهي حين گشت زني در حوزه خود در پي كسب خبري مبني بر حفاري غير مجاز توسط چند فرد ناشناس در منطقه تاريخي تخت سرخ سريعا به محل اعزام شدند.

وي افزود: ماموران پس از حضور در محل با 9نفر از قاچاقچيان اشياء عتيقه كه به طمع پيدا كردن گنج و يا شيء تاريخي در حال حفاري غير مجاز در منطقه مذكور بوده و بلافاصله آنان را دستگير كردند.

اين مقام مسئول با بيان اينكه از متهمان ادوات و وسايل حفاري يك دستگاه گنج ياب كشف شده گفت: در اين رابطه پرونده تشكيل و افراد دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

كه يكي از مناطق تاريخي ثبت شده در فهرست آثار تاريخي كشور مان مي باشد را دستگير و بهمراه ايشان علاوه بر كشف را نيز كشف و ضبط نمودند.

سرهنگ مختاري اظهار داشت: منطقه تاريخي تخت سرخ يكي از مناطق تاريخي ثبت شده در فهرست آثار تاريخي كشور مان است و اين افراد با هدف غارت اموال تاريخي به صورت غير مجاز در اين محل مشغول حفاري بودند كه توسط ماموران دستگير و از در عملي كردن هدف خود ناكام ماندند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =